HR-specialist till Svenska Kyrkan i Göteborg

HR-specialist till Svenska Kyrkan i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Ha du flera års erfarenhet av kvalificerat och brett HR-arbete, tidigare erfarenhet av förändringsledig samt av självständigt arbete i en personalfunktion? Vår kund Svenska kyrkan söker just nu dig som vill axla rollen som HR-Specialist. 


Som HR-specialist är din uppgift att bland annat driva, kompetenshöja och stötta i frågor inom organisationsutveckling, löneprocessen, rekrytering, avtalsfrågor, hälsa/rehab likabehandling/arbetsmiljö och kompetensförsörjning. Det är en bred roll där du kommer ansvara för att aktivt utveckla och förankra rutiner förknippade med personalfunktionen.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden
Dina ansvarsområden är breda och kommer bland annat innebära att i samverkan med domprosten, kanslichef och lokala församlingsherdar ta ett totalansvar för pastoratets personalutveckling, personaladministration och lönehantering. Du kommer även fungera som chefsstöd/coach till pastoratets chefer i personal och rekryteringsfrågor och samverka med Domprosten i personalfrågor.


Vidare kan dina arbetsuppgifter innebära:


- Ansvara för innehållet på intranätets personal/chefs-sidor
- Tillsammans med Domprosten träffa fackliga företrädare för avstämningsmöten och MBL Förhandlingar
- Vara arbetsgivarens representant i arbetsmiljökommittén.
- På arbetsgivarens uppdrag ingå i arbetsgrupper som ligger inom arbetsområdet.
- I övrigt driva, kompetenshöja och stötta i frågor inom: organisationsutveckling, löneprocessen, rekrytering/avslut, avtalsfrågor, hälsa/rehab, likabehandling/arbetsmiljö (SAM), kompetensförsörjning



Arbetstider
Omfattningen av detta uppdrag är på heltid med start omgående. 



Kvalifikationer
För att lyckas i detta uppdrag krävs det att du har tidigare erfarenhet av självständigt arbete i en personalfunktion samt flera års erfarenhet av kvalificerat och brett HR-arbete. Vidare krävs det att du besitter en god kommunikativ förmåga både muntligt och skriftligt och kan vara rak i din dialog samtidigt som du har hög integritet och förmåga att skapa och behålla förtroendefulla relationer. Som lägst krävs det att du har en utbildning på högskolenivå inom personalområdet. 


Kunskap om kyrklig verksamhet eller erfarenhet från arbete i församling eller pastorat är meriterande. 


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
2021-01-23, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Hanna Orderud. Hanna.orderud@randstad.se



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 januari 2021
  • Ansök senast: 23 januari 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Personalchef

2 mars 2021

HR-chef till Östermalms stadsdelsförvaltning

HR-chef till Östermalms stadsdelsförvaltning

26 februari 2021