Humana assistans söker kund och assistentansvarig

Humana assistans söker kund och assistentansvarig

Arbetsbeskrivning

Humana Assistans söker Kund- och assistentansvarig
Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 12 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se
Humana söker nu en kund- och assistentansvarig med känsla för service och intresse av att arbeta med människor, 
Arbetsuppgifter:
Som kund- och assistentansvarig är din huvuduppgift att samordna den personliga assistansen för våra kunder. Det innebär att du planerar hur assistansen ska utföras utifrån våra kunders önskemål och ansvarar för personalfrågor. Dina arbetsuppgifter är varierande men omfattar huvudsakligen kontakter med kunder, arbetsledare och personliga assistenter.
Att arbeta som kund- och assistentansvarig ställer höga krav på dig som medarbetare. Du är spindeln i nätet som, förutom att samordna den dagliga assistansen kring en person med funktionsnedsättning, också har hand om arbetsmiljöfrågor samt arbetar med konflikthantering och problemlösning på högsta nivå. Du arbetar gentemot Försäkringskassan och kommuner, fackliga organisationer och andra instanser i vårt samhälle.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som vill arbeta efter våra värdeord glädje, engagemang & ansvar och har erfarenhet av att arbeta med kundservice, personaladministration eller liknande arbete och/eller är utbildad socionom, beteendevetare eller personaladministratör. Har du erfarenhet av personlig assistans eller annan koppling till personer med funktionsnedsättningar är det ett stort plus. 
Som person är du strukturerad, noggrann och självgående. Vi ser att du har lätt för att skapa långvariga relationer och har ett brinnande intresse för människor. För att lyckas i rollen så krävs det att du är social, servicemedveten och har en väl utvecklad samarbetsförmåga.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder ett spännande och omväxlande arbete tillsammans med kunniga och trevliga kollegor i ett tillväxtföretag som präglas av ett stort engagemang för våra kunder och för våra arbetsuppgifter.
På Humana förväntar vi oss att våra medarbetare vid alla tillfällen ska ge utomordentlig service till våra kunder, assistenter och samarbetspartners. Det innebär även att ge god service till sina kollegor och medvetet arbeta för ett bra klimat.
Tjänsten är ett vikariat på cirka 1 år.
Tillträde:Enligt överenskommelse.
Placeringsort: Då du kommer ha ansvar för kunder i både Uppsala och Stockholm så kommer du att utgå från båda kontoren.
Sista ansökningsdag:2021-01-08
Urval och intervjuer kommer ske löpande så därför ser vi gärna att du ansöker redan idag! Du som söker kan kommas att få genomföra MAP och Matrigmatester via Webben.
Vi tar endast emot ansökningar via nedanstående länk.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2020
  • Ansök senast: 8 januari 2021

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


6 november 2023

3 november 2023

3 november 2023