Hyresadministratör för Munkbo AB

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i den lilla kommunen med de stora möjligheterna då är du varmt välkommen till oss!

Munkedals kommun ligger mellan Göteborg och Oslo. Pendlingsmöjligheterna är många tack vare närheten till motor- och järnväg. Kommunen har ca 10 600 invånare och inom kommunens organisation arbetar runt 1000 medarbetare. Munkedal omges av fantastisk natur från det typiskt bohuslänska med salta bad och dramatiska berg till vacker fjällnatur med bra fiske- och vandringsmöjligheter. Vi har ett välmående näringsliv med stor potential, bra skolor på grund- och gymnasial nivå, vuxenutbildning, föreningar inom varierade områden, ett stort utbud av aktiviteter och mycket mer. Allt detta tillsammans med organisationen, föreningar, företagare och alla våra invånare utgör grunden för vad som gör vår kommun till det den är. Tillsammans är vi Munkedals kommun!


Samhällsbyggnadsförvaltningen består av fem avdelningar – måltidsavdelning, lokalvårdsavdelning, fastighetsavdelning, plan- bygg- och MEX-avdelning samt gatu- och parkavdelningen. 



Bolaget och samverkan med kommunen
Munkedals kommunala bostadsbolag, Munkbo AB äger och förvaltar ca 540 bostäder samt lokaler i Munkedal, Dingle och Hedekas.

Bolaget kommer i närtid att satsa på renovering och kommunen är i ett expansivt läge och nya bostäder planeras.

Munkbo samverkar med Samhällsbyggnadsförvaltningen kring administrativ personal och fastighetstekniker. Samhällsbyggnadsförvaltningen består av fem avdelningar, Måltidsavdelningen, Lokalvårdsavdelningen, Fastighetsavdelningen, Gatu- och parkavdelningen samt Plan-, bygg- och MEX avdelningen.

Samhällbyggnadsförvaltningen söker nu en hyresadministratör för administrationen av Munkbos bostads- och lokalbestånd. Som hyresadministratör arbetar du tillsammans med administratörer, handläggare och ingenjörer inom Plan, bygg och MEX(Mark och exploatering)-avdelningen.

Vi hoppas att du vill bli en del i utvecklingen av vårt starka team!

Arbetsuppgifter
Du har i stor mån självständigt hand om kontakten med bolagets hyresgäster och bostadssökande, och kommunikation sker via telefon, mail, datasystem och personliga möten. Du hjälper hyresgäster med deras frågor rörande boendet och samarbetar med kommunen i boendefrågor, samt hanterar kontakter med leverantörer och entreprenörer. 

Löpande sköter du administrationen i hyressystemet, Vitec Hyra, med allt ifrån hyresavisering, direktfakturor, inkassokrav till uppdatering av kontaktuppgifter på hyresgäster. Du har ansvar för hela uthyrningsprocessen av bostäder, lokaler, garage och parkeringsplatser i systemet Vitec Marknad. I systemet hanteras bland annat publicering av lediga lägenheter, poängbaserad bostadskö, fördelning av lägenheter och kommunicering med bostadssökande. Vidare sköter du underhåll och uppdatering av bolagets hemsida, där även hyresgäster och bostadssökande loggar in på ”Mina sidor”.

Arbetet inom avdelningen präglas av medborgarservice, korta beslutsvägar, gemenskap och glädje. Du kommer arbeta nära VD, ekonom och fastighetstekniker och har en central roll i vårt bolag. 

Kvalifikationer
Vi ser att du har gymnasieutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har god IT-vana, har arbetat i olika system och kan också snabbt sätta dig in i nya system. Erfarenheter av att ha arbetat med hyresadministration eller inom fastighetsbranschen/bostadsförmedling ser vi som meriterande. Utbildning inom hyresjuridik eller liknande ser vi också som mycket meriterande. Om du har erfarenhet av Vitecs produkter och flerspråkighet är ytterligare positivt.

Du är serviceinriktad och trivs i mötet med människor samt gillar att kommunicera i både tal och skrift. Som person är du trygg och bemöter omgivningen på ett respektfullt sätt. Du är noggrann, har ett positivt förhållningssätt och ser lösningar.   

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

Intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna din ansökan redan idag. 

Medflyttarservice


Innebär ditt nya jobb en flytt för dig och din partner? Vi hjälper medflyttande till nytt jobb i ny livsmiljö. Servicen handlar främst om att stötta din partner i att hitta ett jobb i närområdet. Men det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, som till exempel barnomsorg, boende eller tips på föreningar och nätverk. För att få veta mer, kontakta gärna agneta@medflyttarservice.se 072-733 13 43 eller gå in på www.medflyttarservice.se



Varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystemet!



Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


adminstrativ assistent

adminstrativ assistent

15 juni 2024

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

14 juni 2024