Indiska söker Team Lead till Customer Service

Arbetsbeskrivning

Indiska är ett svenskt företag som har funnits i 120 år. Indiskas produkter säljs i 48 egna butiker i Sverige och Finland samt via den internationella hemsidan www.indiska.com och genom ett antal plattformar, där Zalando är den största. Indiska erbjuder heminredning, kläder och accessoarer i modern nordisk design med influenser från världens alla hörn - ett brett sortiment med allt från bekväma basplagg, exklusiva möbler och det där lilla extra som sätter guldkant på vardagen. Indiska strävar efter hållbarhet på alla nivåer och efter att kunna erbjuda kunderna produkter som är enkla att använda, enkla att älska och till överkomliga priser.

Indiska är mitt uppe i en intensiv förändringsresa där vi ska ta vårt kunderbjudande och varumärke till nästa nivå. Som medarbetare ställer det höga krav på flexibilitet, entreprenörskap och stort driv. Är du mode- och inredningsintresserad och brinner för att göra skillnad kommer du att passa in hos oss. Vi hoppas att du vill vara med på resan!



Indiska söker nu en do-er med passion för kundservice som kan ta Indiskas kundtjänst till nästa nivå. Hos Indiska står kunderna alltid i fokus och vår målsättning är att ge våra kunder den bäst servicen i alla kanaler.  Som Team Lead för kundtjänst har du en avgörande roll i att utveckla och förstärka den relation som vi har med kunderna.

Om rollen

Som Team Lead för Customer Service är dina ansvarsområden att: 


• Utveckla och driva Indiskas kundtjänstavdelning framåt genom att själv ta initiativ och implementera nya funktioner/rutiner
• Säkerställa en service i toppklass till våra kunder via telefon, mejl, sociala medier och chatt
• Planera och prioritera det dagliga arbetet på kundtjänst
• Följa upp, coacha och utveckla teamet på två kundtjänstmedarbetare
• Bygga långsiktiga relationer med kunder från hela världen och ge råd / guida kunder kring Indiskas produkter
• Koordinera frågor kopplat till kundnöjdhet mellan företagets olika avdelningar
• Utvärdera och implementera nya system / lösningar för att förbättra kundnöjdhet

 Om dig


• Prestigelös do-er som får saker gjorda
• Du är organiserad och uppskattar struktur
• Du är en team-player och bidrar med positivitet och can-do anda
• Är flexibel och lösningsorienterad
• Erfarenhet av kundtjänst, team lead roller, detaljhandel / servicebransch är meriterande
• Utbildad med inriktning mot service
• Grundläggande kunskaper i Microsoft Office (Excel, Word, Power Point etc.)
• Erfarenhet av Zendesk är meriterande
• Flytande tal och skrift i såväl svenska som engelska
• Tal och skrift inom andra språk är meriterande


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid baserad på vårt huvudkontor i Värtahamnen i Stockholm. 

Tjänsten rapporterar till Head of Marketing, eCommerce and Expansion.

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Pihl

Fanny Lidgren, HR-assistent
08-6704584
Sara Kandel, Butikschef
0910-77 82 30

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Indiska
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2022
  • Ansök senast: 8 april 2022

Besöksadress

Box 27 317
None

Postadress

Box 27 317
Stockholm, 10254

Liknande jobb


Team Manager

Team Manager

14 maj 2024

8 maj 2024