OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Ren energi. Rent vatten. Och ett ständigt fokus på att ta vara på vår värld och dess resurser. Malmberg är ett miljöteknikföretag inom biogas, vattenrening, borrning, geoenergi och miljöhantering.Vi omsätter cirka 600 MSEK och har 170 anställda. Huvudkontor och tillverkning ligger i Yngsjö strax utanför Åhus. Våra kunder finns både i Sverige och utomlands. Malmberg grundades 1866 och är familjeägt i femte generationen.
Vi expanderar och söker nu en Inköpare. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med inköp av material till vår produktion, framförallt i rostfritt. Du ansvarar för hela inköpsprocessen samt en del arbetsuppgifter inom eftermarknad. Du kommer att arbeta med avrop, beställning och uppföljning. Du kommer att ha kontakt med kunder, leverantörer och interna kontakter exempelvis med vår produktion. Kontakter med leverantörer sker till största del via mejl och telefon. Administration kring leveransbevakning samt ordererkännande kommer även att vara arbetsuppgifter för dig.
Din bakgrund
Du har utbildning och/eller erfarenhet av inköp, logistik eller liknande arbete inom leveransbevakning. Erfarenhet av inköp inom verkstad/industri är meriterande. Du har god datorvana och erfarenhet av ett större affärssystem samt goda kunskaper i Officepaketet. Vårt affärssystem är Agresso.
Du som person
Du är noggrann, självgående och utåtriktad. Du gillar att ta kontakt med nya människor. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Tyska är meriterande. Du är också duktig på att lösa problem och är öppen för plötsliga förändringar i din arbetsdag. Du har förmågan att skapa struktur och ordning i Ditt arbete och kan driva Dina egna processer.
Tjänsten är en visstidsanställning via Wikan Personal under sex månader. Goda möjligheter finns för rätt person att övergå i en tillsvidareanställning hos Malmberg.
Tjänsten är på heltid med placering i Yngsjö.
Tillsättning snarast. Ansökan sker via www.wikan.se. Känner du att du är rätt person för tjänsten så sök omgående då vi har löpande uttagning, sök dock senast 2016-05-31.
För mer information kontakta rekryteringskonsult Sara Kvist på Wikan Personal, 044-590 65 12.
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi förse företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal, som tillfälligt eller permanent tillgodoser deras behov. Wikan har kontor på 5 orter i Sverige, omsätter ca 250 Msek och har omkring 600 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Johansson
0417-77 99 81
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Marie Andersson
0381-48 09 51
Johanna Friberg
044-5906502
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Lars Berntsson
044-5906505
Rune Granath
0381-480 952
Dan Samuelsson
044-5906501
Linda Uddenäs
046-5408592
Magnus Nordholm
046-5408591