Inköps- och ekonomiassistent till läkemedelsbranschen

Arbetsbeskrivning

Avanzera Bemanning

Vårt uppdrag:
På uppdrag av en av våra kunder söker vi nu en inköps- och ekonomiassistent. Vår kund är ett läkemedelsföretag verksamma internationellt. Din tjänst är placerad dels vid kontoret på Kungsholmen och dels vid kontoret i Solna.
Uppdraget påbörjas så snart som möjligt och beräknas pågå åtminstone till och med augusti, med möjlighet till förlängning över hösten.

Detta är ett konsultuppdrag. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön och betald semester. Vi betalar dessutom lön innevarande månad.


Arbetsuppgifter:
Dina arbetsuppgifter omfattar inköpsadministration såväl som reskontra då du kommer att avlasta både inköps- och ekonomiavdelningen. Exempel på arbetsuppgifter:

• Inköpsorderhantering samt bevakning av inköpsorder
• Matchning av fakturor mot inköpsorder
• Felsökning och utredning av ärenden
• Visst underhåll av masterdata
• Hantering av inkommande fakturor
• Definitivbokning av attesterade fakturor
• Uppföljning av betalningspåminnelser och inkassohantering
• Manuella utbetalningar
• Bokföring av verifikationer i IFS

Din bakgrund:
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på gymnasienivå, samt gärna påbyggnadsutbildning inom inköp och eventuellt logistik. Du har minst ett par års erfarenhet av att arbeta med inköpsprocesser i affärssystem. Har du erfarenhet av IFS, Baltzar och/eller Proceedo är det meriterande. Tjänsten kräver goda kunskaper i Officepaketet. Engelska är koncernspråket och du är bekväm med att använda det på vardagsnivå.

Som person är du social och trivs att ha många kontaktytor samtidigt som du tycker om att arbeta självständigt. Du arbetar strukturerat, tar egna initiativ och löser problem vartefter de uppstår. Det kan vara stundtals hög arbetsbelastning och du kommer att trivas som bäst om du är van att prioritera dina arbetsuppgifter.


Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Kontaktpersoner på detta företaget

Pernilla Molin
08 545 28 302
Helena Elvin Guillemain
08-545 28 305
Lisa Karbelius
08-545 28 303
Helena Elvin Guillemain
08 545 28 305
Helena Elvin Guillemain
08-54528305
Pernilla Molin
08-545 28 302
Lisa Karbelius
08-545 283 03
Pernilla Molin
08-54528302
Lisa Karbelius
08-54528303
Helena Elvin Guillemain
0854528305

Sammanfattning

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023