Inköpsadministratör till myndighet i Stockholm!

Inköpsadministratör till myndighet i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av inköp/upphandling och är ute efter din nästa utmaning? Då kan detta vara någonting för dig! Vi söker nu en inköpsadministratör för ett konsultuppdrag på en myndighet i Stockholm. Rollen är perfekt för dig som är i början av din karriär och vill ha erfarenhet av att arbeta i en statlig myndighet.

Konsultuppdraget är med start den 14 augusti 2023 och sträcker sig till och med 13 februari 2023 till att börja med. Placering är på myndighetens kontor i Stockholm och uppdraget är på heltid.


Om tjänsten
Uppdraget hos myndigheten kommer att vara fördelat mellan upphandlingsenheten och lokalfunktionen och avser administration av avtal, enklare avrop samt administrativt stöd.

Exempel på arbetsuppgifter kan vara:

•Avtalsuppföljning
•Ta fram och sammanställa statistik
• Uppdatering av register
• Medverka vid beställningar, direktupphandlingar och inköp
• Medverka vid hantering av offerter/anbud/avtal och urval av leverantörer
• Sköta administrativa rutiner
• Vara ett operativt stöd till verksamheten
• Vara ett administrativt stöd till Ekonomiavdelningen
• Föra mötesanteckningar
• Arbete med hållbarhetsfrågor


Vem är du?
Vi ser att du som söker har/är:
• gymnasium eller likvärdig utbildning
• minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som inköpare/upphandlare
• goda kunskaper i MS Office
• vana att arbeta i Excel
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
• grundläggande kunskap om LOU (lagen om offentlig upphandling)

Vidare ser vi att du har god serviceförmåga, är självständig och noggrann samt har god social kompetens och samarbetsförmåga. Du bör för att trivas i rollen ha ett intresse för att arbeta med olika uppgifter parallellt och ha känsla för struktur och ordning.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juni 2023
  • Ansök senast: 11 juli 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023