Inköpsassistent till Åhléns Hem

Arbetsbeskrivning

Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter samt lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och med omtanke som drivkraft vill vi på så sätt förenkla, förbättra och förgylla våra kunders vardag.

Vi erbjuder dig
Som Inköpsassistent supportar du Produktchefen i det dagliga arbetet genom att generera insikter från analys av försäljningen på typ-, artikel- och itemnivå. Du får stort eget ansvar och möjlighet till att bidra i utvecklingen av Åhléns framtida sortiment inom Hem.

Din arbetsuppgifter kommer bestå (men inte begränsas) av:

- Stötta Produktchefen i det dagliga inköpsarbetet
- Hantering av artikeladministration
- Säkerställa prisjusteringar, utgångsmarkeringar, rea och säsongskodningar
- Onboarding av nya leverantörer
- Leverensbevakning
- Kommunikation med leverantörer, varuhus, lager och produktion
- Insikt i inköpsarbetet och försäljning
- Provhantering
- Stötta produktchef i det dagliga arbetet gällande inköpsarbete

Du blir en del av ett ambitiöst och engagerat team om 10 personer. Du kommer jobba nära Produktchef, andra Inköpsassistenter, Designer och Business Controller.
Vem söker vi?

Rollen som inköpsassistent innebär en roll som spindel-i-nätet med stor del tvärfunktionellt arbete. Därav lägger vi stor vikt vid din kommunikativa förmåga samt din förmåga att samarbeta. För att lyckas i tjänsten behöver du ha ett stort driv och vara nyfiken på att hitta nya affärsmöjligheter. Du ska ha förmågan att hantera stora mängder data och en händelserik vardag och därför ser vi att du är organiserad och initiativtagande.

Till oss tar du med dig

-
Utbildning inom Inköp/Ekonomi

-
Tidigare erfarenhet av rollen som inköpsassistent, gärna med egen produktutveckling

-
Intresse för kategorin Heminredning

-
God systemkunskap med erfarenhet av Excel

-
Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande 6 månaders provanställning vi ser gärna att du kan börja hos oss i så snart som möjligt. Du är placerad på Åhléns huvudkontor beläget en promenad från Odenplan i centrala Stockholm.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så sök redan idag!

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är ambitiösa och vill ge allt på jobbet men värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Ayad Al-Saffar är huvudägare och vd för Åhléns.

www.ahlens.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åhléns
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2023
  • Ansök senast: 30 september 2023

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023