Inköpsassistent till Linköping

Inköpsassistent till Linköping

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av inköp? Är du noggrann, serviceinriktad och kommunikativ? Då kan det vara dig vi söker! Till innovativ kund i Linköping söker vi nu en inköpsassistent.


Som inköpsassistent kommer du arbeta med det administrativa delarna inom inköpsprocessen. Du kommer lägga inköpsorder, agera support till beställare vid frågor kring inköpsorder, inköpssystemet och offerter. Du administrerar uppläggning av nya leverantörer och hanterar inkommande frågor kring fakturor från både interna och externa parter. Låter det som något för dig? Läs mer om rollens ansvarsområden nedan och sök tjänsten idag!


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Till rollen som inköpsassistent kommer du ansvara för administrativa arbetsuppgifter relaterat till inköpsprocessen, såsom:
Lägga inköpsorder
Support till beställarna vid frågor kring inköpsorder, orderflödet, inköpssystemet, offerter
Ha kontakter med leverantörer relaterat till inköpsorder
Administrativa uppgifter relaterat till uppläggning av nya leverantörer och i gränssnittet mellan ekonomiavdelningen och inköp.
Hantera inkommande frågor kring fakturor (både från leverantörer och från leverantörsreskontra).


Arbetstider
Heltid, 100%. 
Ort: Linköping
Uppdraget avser starta så snart som möjligt, enligt överenskommelse. Gärna redan från 2022-02-01. Uppdraget sträcker sig till en början fram till 2022-06-30, med chans till förlängning.  

Kvalifikationer
Till rollen som inköpsassistent söker vi dig som har: 
Erfarenhet av att arbeta med operativa uppgifter inom inköp, såsom att lägga inköpsorder och administration relaterat till detta
Erfarenhet från att arbeta i inköpssystem 
Gymnasieutbildning
Du har en hög administrativ förmåga. Är noggrann, serviceinriktad och kan kommunicera väl på svenska och engelska i tal & skrift. 

Det är meriterande men inget krav om du även har vana att arbeta i en supportfunktion eller utbildning inom inköp. Då samverkan sker med ekonomiavdelningen är det ett plus om du har arbetat med administration på ekonomifunktion.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2022-01-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Alice Lindell, alice.lindell@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2022
  • Ansök senast: 30 januari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023