Inköpschef till ALTEN Sverige

Inköpschef till ALTEN Sverige

Arbetsbeskrivning

Vill du anta en ny utmaning och vara med att utveckla och optimera ALTENs inköpsprocess? Vi erbjuder nu en helt ny roll där du kommer att ges stor möjlighet att påverka uppbyggnaden av inköpsprocessen och teamet inom givna ramar. Identiferar du dig som en driven och strukturerad person som är positivt inställd till förändring och som motiveras av att coacha andra? Då har vi tjänsten för dig!
ALTEN söker nu en Inköpschef till vårt huvudkontor i Göteborg.

Som Inköpschef kommer du ha ett övergripande ansvar för bolagets inköpsprocessm där du kommer ansvara över vårt Receptions- och Fastighetsteam och rapportera till vår Nordiska CFO. Rollen kommer innebära ett nära samarbete med övriga stabfunktioner och med affärssidan.

Din profil
Vi söker dig som:
- Har en masterutbildning
- Behärskar både svenska och engelska i såväl tal som skrift
- Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna med tyngd på projektledning, processförändringar och systemimplementationer.
- Gärna har tidigare erfarenhet av ledarskap

Som person har du ett starkt driv att ta dig dit du vill, du är förändringsbenägen och van vid att arbeta självständigt. Vidare är du strukturerad, positiv och social med förmågan att kommunicera med olika typer av människor och funktioner. Du behöver inte ha flera års erfarenhet av ledarskap i bagaget, utan det viktigaste är att du har ambition och intresse av att utveckla ditt coachande ledarskap tillsammans med teamet. Det är meriterande om du har en bakgrund inom inköp, men det är inget krav för tjänsten utan mycket fokus kommer ligga på personlig lämplighet.

Din roll
Som Inköpschef innefattar dina arbetsuppgifter bland annat:
- Ledning och coachning av dina medarbetare
- Uppsättning, implementation och efterlevnad av flöden, processer, rutiner och arbetssätt
- Initiera och leda projekt tillsammans med berörda avdelningar för att optimera bolagets inköpsprocesser och resultat
- Säkerställa att vår inköpsprocess lever upp till de krav som ställs enligt våra ISO-certifieringar
- Ansvara för hela processen från val av leverantör till leverans med mål att säkerställa ett kostnadseffektivt flöde
- Ansvara för tjänstebilar och resebyrå

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor på Lindholmen i Göteborg.

Om ALTEN
Vi är ALTEN Sverige, utsedda till ett av årets Karriärföretag 2020. Hos oss blir du en av 1700 medarbetare, som med utgångspunkt i våra kärnvärden engagemang, lyhördhet och kompetens utvecklar verksamheten från Luleå till Lund. Hos oss får du även möjligheten till ett stort affärsnätverk och din roll innehåller många spännande erfarenhetsutbyten.

Vi erbjuder dig en rolig arbetsplats som präglas av fartfylldhet, frihet under ansvar och härliga kollegor. Vi är också stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare utveckling, möjligheter och gemenskap – allt för att vi ska växa tillsammans. We believe in growing together.

Sista ansökningsdag för tjänsten är 30 mars och urval sker löpande. Vid frågor kring tjänsten, kontakta CFO Maria Persson på maria.persson@alten.se. Om du har frågor kring processen kan du kontakta HR Partner Fanny Strömberg på fanny.stromberg@alten.se.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Pontus Kastrup

Peter Ankréus
+4621349931
Patrik Juhlin
+46214404220
Johan Hägg

Johan Hägg
+46709715805
Andreas Forsberg
+46134655889
Stavros Constantinou
+46134655803
David Kronholm
+46317251131
Ulrika Lin
+46317576133
Erik Rosenqvist
+46317221361

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Alten Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2020
  • Ansök senast: 30 mars 2020

Besöksadress

Teknikringen 8
None

Postadress

A Odhners Gata 41
Västra Frölunda, 42130

Liknande jobb


6 november 2023

3 november 2023

3 november 2023