OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Till Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker vi en Interim HR-chef till avdelningen verksamhetsstöd med placering i Stockholm. Som HR-chef är du med och driver och utvecklar det strategiska HR-arbetet på IVO som är en myndighet i förändring. Avdelningens uppgift är att säkerställa ett träffsäkert och professionellt stöd och en god service i balans med myndighetens behov.
IVO har stort fokus på att utveckla arbetssätt för att tillsammans utveckla ett professionellt och träffsäkert stöd samt att jobba vidare med att stärka chefer och ledare på myndigheten. Som HR-chef rapporterar du till avdelningschefen för verksamhetsstöd och ingår i avdelningens ledningsgrupp.
I din roll som HR-chef kommer dina arbetsuppgifter också innebära:
- Verksamhet- och budgetansvar
- Arbetsmiljöansvar
- Personalansvar för HR-enheten som består av ett tiotal medarbetare
Inspektionen för vård och omsorg (IVO) har till uppgift att granska att befolkningen får vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. IVO har idag ca 800 medarbetare. Avdelningen består av cirka 110 medarbetare fördelade på 9 enheter samt stab, vilka tillsammans utgör ett samlat stöd till myndighetens övriga avdelningar, inom områdena HR, IT, ekonomi, upphandling, intern service, kommunikation och registratur.
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som HR-chef är ett konsultuppdrag med start 2025-03-03 och beräknas pågå till och med 2025-09-09. Därefter finns möjlighet till förlängning till och med 2025-12-31. Uppdragets omfattning under avtalsperioden uppskattas i genomsnitt till ca 75%-100% av en (1) heltidstjänst.
Arbetet ska i huvudsak utföras i myndighetens lokaler i Stockholm.
Krav för tjänsten:
• Akademisk examen inom HR-området, från PA-programmet, inom juridik/arbetsrätt eller inom beteendevetenskapliga området eller annan relevant inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Minst 5 års erfarenhet som HR-chef på statlig myndighet
• Minst 10 års erfarenhet av strategiskt och operativt HR-arbete
• Minst 5 års erfarenhet av förhandling med arbetstagarorganisationer och samverkan med huvudskyddsombud
• Erfarenhet av att som personal- och verksamhetsansvarig chef leda förändringsarbete
• Erfarenhet av att leda organisationsförändringar
• Mycket goda kunskaper i svenska språket, såväl muntligt som skriftlig
• Erfarenhet av genomförande av liknande interim chefs uppdrag
• Mycket god kunskap i arbetsrätt och den statliga särregleringen
• Aktuell kunskap av att tillämpa statliga kollektivavtal
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.
Meriterande för tjänsten:
• Minst 10 års erfarenhet som HR-chef på statlig myndighet
• Minst 15 års erfarenhet av strategiskt och operativt HR-arbete
• Minst 10 års erfarenhet av förhandling med arbetstagarorganisationer och samverkan med huvudskyddsombud
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-02-18
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: anki.arnquist@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147