Interim Kanslichef för uppdrag till Tomelilla kommun!

Interim Kanslichef för uppdrag till Tomelilla kommun!

Arbetsbeskrivning

Vi söker en erfaren och engagerad Interim Kanslichef som kan leda och utveckla Tomelilla kanslis verksamhet under en pågående rekryteringsprocess. Uppdraget är på 100% med möjlighet till distansarbete upp till två dagar per vecka. Låter detta som något för dig? Läs vidare nedan och ansökan redan idag. Sista dag för ansökan är redan den 24 februari.

Om tjänsten
Som Interim Kanslichef får du en central roll i Tomelilla kommuns organisation. Du kommer att ansvara för att säkerställa en rättssäker och effektiv hantering av kommunens juridiska frågor, kansliärenden och beslutsprocesser. Du arbetar nära den politiska ledningen och har en nyckelroll i att utveckla och digitalisera verksamheten.

Uppdraget löper parallellt med rekryteringsprocessen av en permanent kanslichef och kan komma att förlängas vid behov. Er

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Leda och utveckla kansliets verksamhet med fokus på effektivisering och digitalisering
- Ansvara för juridiska frågor, särskilt inom kommunalrätt, förvaltningsrätt och offentlighet och sekretess
- Samverka med politisk ledning och säkerställa en smidig beslutsprocess
- Implementera digitala verktyg och processer för att effektivisera arbetsflöden
- Driva förändrings- och utvecklingsarbete med ett långsiktigt perspektiv
- Säkerställa att kansliets arbete sker i enlighet med gällande lagstiftning och riktlinjer

Vem är du?
För att aktuell för uppdraget krävs det att du uppfyller nedan ställda krav.

Erfarenhetskrav:

• Juristexamen
• Tidigare erfarenhet av liknande tjänst/uppdrag. Med liknande tjänst/uppdrag avses en chefstjänst med personalansvar och/eller ekonomiskt ansvar inom offentlig sektor med särskilt fokus på kommunalrätt, förvaltningsrätt och offentlighet och sekretess.
• Notariemeritering, helst vid förvaltningsdomstol.
• Flera års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete, gärna inom offentlig förvaltning.
• Erfarenhet av att arbeta i politiskt styrda organisationer och nära den politiska ledningen.
• Kunskap, erfarenhet och intresse av att digitalisera processflöde och arbetsuppgifter.
• Kunskap och erfarenhet av att ta fram relevanta digitala (AI) verktyg, implementera och använda sig av desamma i det dagliga arbetet.
• Erfarenhet av att leda förändrings- och utvecklingsarbete med framgångsrikt resultat.
• Särskilt intresse och erfarenhet för/av digitala utvecklingsfrågor.

Personliga egenskaper:
• Initiativrik och nytänkande.
• God samarbetsförmåga och vill samspela, lyhörd, kreativ.
• Förmåga att inspirera och leda medarbetare mot gemensamma mål.
• Flexibel och vara öppen för att göra olika arbetsuppgifter.
• Modig och engagerad, van att leda sig själv.
• Ansvarsfull och vill skapa värde för verksamheten.
• Förståelse för det egna och andras uppdrag. Se till helhet och bidra till aktiv dialog.
• Våga ifrågasätta och prova nytt.
• Utveckla verksamheterna tillsammans för att uppnå goda resultat.
• Van att leda

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Noren

Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk

Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson

Disa Fanto Börjesson
0766-775336

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Malmö AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2025
  • Ansök senast: 24 februari 2025

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Kanslichef

7 maj 2010

Kanslichef

12 oktober 2010

Kanslichef

Kanslichef

11 februari 2021