Interimchef till administrativa enheten

Interimchef till administrativa enheten

Arbetsbeskrivning

En kommun i Västra Götaland söker en erfaren interimchef till den administrativa enheten inom utbildningsförvaltningen. Uppdraget är ett interimsuppdrag med anledning av frånvaro, på obestämd tid och med en maximal längd om sex månader.

OM TJÄNSTEN
Som interimchef leder du den administrativa enheten som består av cirka 15 medarbetare med en bred variation av uppdrag. Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp och samverkar nära verksamhetschefer. Uppdraget innebär bland annat att:
- Leda och utveckla den administrativa enheten
- Genomföra förändringar i medarbetarnas uppdrag utifrån genomförd kartläggning
- Leda upphandlingsarbete avseende IT-system
- Driva och leda flera utvecklingsprojekt inom utbildningsförvaltningen

Återkoppling och potentiella intervjuer sker först efter årsskiftet.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskoleexamen
- Har en genomförd ledarutbildning
- Har minst 5 års erfarenhet av chefsuppdrag inom kommunal förvaltning
- Har mycket goda kunskaper inom kommunal förvaltning
- Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
- Har mycket goda IT-kunskaper

Det är meriterande om du har
- Högskoleutbildning med inriktning mot offentlig förvaltning



För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

Vi söker dig som är en trygg och tydlig ledare med god förmåga att kommunicera och skapa delaktighet, både inom den egna arbetsgruppen och i en större organisatorisk kontext. Du är strukturerad, effektiv och har lätt för att samarbeta med många olika parter.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 december 2025
  • Ansök senast: 19 januari 2026

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb

Verksamhetschef

20 augusti 2010

22 april 2010

23 juli 2010

30 mars 2020