International Trade Affairs Coordinator

Arbetsbeskrivning

BemanningsPartner AB är ett Helsingborgsföretag, som har många års erfarenhet från bemanningsbranschen. Vi erbjuder kunder i nordvästra Skåne personaluthyrning och rekrytering av produktionspersonal och tjänstemän inom industri & verkstad, tjänste- & serviceföretag, transport & logistik samt kommun & statlig förvaltning. Läs mer om oss på www.bemanningspartner.se Om företaget - Findus Sverige AB är ett av landets ledande livsmedelsföretag. Djupfryst utgör den största delen av deras försäljning med allt från färdigrätter och fisk till ärter och wok i sortimentet. På den svenska marknaden säljer Findus även kylda färdigrätter samt kolonialprodukter, bland annat majonnäs, soppor, pastasås och marmelad. [ Findus produkter finns i dagligvarubutiker över hela landet, men de gör även mat som serveras på till exempel restauranger, skolor och sjukhus. [[ Vår kund Findus Sverige AB söker en TULLSPECIALIST - en "International trade affairs coordinator" [ ARBETSUPPGIFTER: Vi söker Dig som har erfarenhet av och kompetens inom internationella tull- och handelsfrågor. Arbetet är mycket varierande och kräver att du gillar att arbeta både på "djupet och bredden". [ Du ska kunna driva övergripande aktiviteter såsom certifiering eller andra tullfrågor för Findus räkning, samt vara kontaktperson mot tullmyndigheter och driva förändringar, både inom EU och utanför. Tjänsten är av internationell karaktär därför är god kunskap i engelska i tal och skrift ett krav. Du ska ha stort intresse för siffror och ha mycket god kunskap i Excel. Det måste också vara naturligt för dig och ge bra service. [ I arbetsuppgifterna ingår: - Import- och exporthandlingar (licenser, inkl säkerheter, kontroll av hemtagningar, tulldeklarationer, tullräkningar m m) - Klassificering av import- och exportvaror - Tullsatser och avgifter, tullvärdefrågor - Tullkvoter och -suspensioner - Vissa sanitära frågor - Exportbidrag (ansökningar, receptregistreringar, uppföljningar, beräkningar m m) - Ursprungsregler för exportvaror - Gynnsam tullbehandling och andra tullförfaranden med ekonomisk betydelse - Statistik, framförallt den för handeln inom EU (Intrastat, såväl in- som utförsel) UTBILDNING: - Gymnasieutbildning eller högre utbildning, t ex inom spedition, transport och logistik. [ KUNSKAP och ERFARENHET SOM KRÄVS FÖR ARBETET: - Bred och djup tullkompetens - Tidigare erfarenhet från t ex spedition eller tullmyndighet - Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift - Mycket goda kunskaper i Officepaketet, speciellt Excel. [ [ PERSONLIGA EGENSKAPER: - Du har en förmåga att tänka analytiskt, samt är strukturerad och noggrann. - Du arbetar självständigt, målinriktat och resultatorienterat. - Du erbjuds[ett stimulerande, ansvarsfullt och självständigt arbete.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pia Ekelund
042-400 70 01
Christina Fridolf
042-4007004
Chtistina Fridolf
042-4007004
Kundansvarig Chtistina Fridolf
042-4007004
Kundansvarig Christina Fridolf
042-4007004
Konsultansvarig Venera Rinidoni
042-400 70 03
Pia Ekelund
042-4007001
Säljare/Kontorsansvarig Gurre
042-4007004
Kundansvarig Guraj Saliev
042-400 70 04
Konsultansvarig Venera Rinidoni
042-4007003

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BemanningsPartner
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 7 juli 2010
  • Ansök senast: 20 augusti 2010

Besöksadress

Österlånggatan 15 29133 Kristianstad
None

Postadress

TRAKTÖRSGATAN 11
HELSINGBORG, 25246

Liknande jobb


Customs Process Administrator

Customs Process Administrator

28 mars 2024

22 mars 2024

Sommarvikarie, Håby

Sommarvikarie, Håby

27 februari 2024

Customs Process Administrator, Strömstad

Customs Process Administrator, Strömstad

5 mars 2024