Internationell handläggare med IT-intresse till MUCF

Arbetsbeskrivning

Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor är en statlig myndighet som tar fram kunskap om ungas levnadsvillkor och om det civila samhällets förutsättningar. Vi ger stöd till föreningsliv, kommuner och internationellt samarbete. Myndigheten finns i Stockholm och har ca 70 anställda.

Avdelningen för stöd och samverkan har som sina huvudsakliga arbetsuppgifter inom ungdomspolitiken att arbeta med förnyelse och utveckling av ungdomars fritids- och föreningsverksamheter. Inom civilsamhällespolitiken är den huvudsakliga uppgiften att stödja dialog och samverkan mellan kommuner och det civila samhället.

ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen för stöd och samverkan ansvarar för hantering av bidrag till myndighetens olika målgrupper och för att ta fram och sprida kunskap om resultat och effekter av bidragsgivningen. Avdelningen är huvudansvarig för uppdrag som berör Sveriges internationella samarbete och har huvudansvar för att representera myndigheten internationellt. Det nationella kontoret för ungdomsdelen av EU-programmet Erasmus+ är placerat inom avdelningen, som också är kontaktpunkt för Europa för Medborgarna. Huvudsakliga målgrupper är civila samhällets organisationer och kommunal verksamheter inom ungdomsområdet.

Du arbetar främst med handläggning av ansökningar inom programmet Erasmus+. Handläggningen sker i samarbete med kollegor på avdelningen. I arbetet ingår att ha kontakter per telefon och mail med ansökare och aktörer som är intresserade av våra bidrag samt att göra projektbesök hos redan beviljade projekt. Handläggaren kommer också att medverka i informationsspridning och erfarenhetsutbyte, samt i avdelningens utvecklings-, uppföljnings-, analys-, och rapporteringsarbete. Arbetet kan innebära resor inom främst Sverige men även andra resor kan förekomma.

En del av ditt arbete innebär att du är ett stöd både för kollegor och för externa kontakter i användandet av relevanta IT-system. Systemen är komplexa och ägs av EU-kommissionen och du kan komma att hålla i kontakter med support hos dem. Du kan på ett pedagogiskt sätt hjälpa våra sökanden till rätta i systemet oavsett deras ingång och förkunskaper.

KVALIFIKATIONER
Du har en relevant universitet- eller högskoleutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du ska ha ett dokumenterat intresse av och gärna erfarenhet från internationellt arbete. Det är extra positivt om du deltagit i någon form av internationellt projekt/ungdomsutbyte. Det är meriterande att ha arbetat med handläggning och bidragsgivning samt Erasmus+.

Du har ett intresse för IT, teknik och innovation. Du har lätt att ta till dig system och nya lösningar och är själv med och driver effektiva processer och bra dokumentering i våra handläggningssystem.

Du ska kunna bemöta olika målgrupper på ett bra sätt utifrån målgruppens förutsättningar och behov. Det gör du genom god samarbetsförmåga och ett relationsskapande samt nätverkande arbetssätt. Tidigare arbete i en kommunal verksamhet eller ett ideellt engagemang är positivt. Du är strukturerad i ditt arbete och kan följa och utarbeta processer och rutinbeskrivningar. Du tar till dig förändringar och integrerar dem i ditt arbetssätt.

Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och i skrift på svenska och engelska. Det är meriterande om du har övriga språkkunskaper och därför kan bidra med det till hela avdelningen Du har även mycket goda kunskaper i officepaketet.


ÖVRIGT
MUCF är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Vi är angelägna om att arbetsplatsen i så hög grad som möjligt speglar samhället i övrigt.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef och vik GD Eva Theisz
08-566 219 00
Avdelningschef Lotta Persson
08-566 219 00
HR Ansvarig Therese Branevig
08-566 219 84
Maria Nyman
08-566 219 00
HR-ansvarig Therese Branevig
08-566 219 00

Sammanfattning

Besöksadress

Medborgarplatsen 3, plan 11 Stockholm
None

Postadress

Medborgarplatsen 3
Stockholm, 11894

Liknande jobb


Vik utredare/utvecklingsledare, 100 %

23 augusti 2010

HANDLÄGGARE

15 februari 2010

11 februari 2010