IT Support Specialist sökes till Stockholm

IT Support Specialist sökes till Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som IT Support Specialist med inriktning mot spännande produkter inom el mätning? Har du arbetat inom IT och nätverk och vill avancera samt utveckla dina kunskaper? Då har vi tjänsten för dig! Ansök redan idag, urval sker löpande.

Dina arbetsuppgifter
I denna tjänst får du arbeta brett i en internationell miljö. Genom telefon, webbaserade verktyg samt mail hjälper du kunder med att lösa tekniska problem och utför installationer/uppgraderingar av kundsystem inklusive inrättande av IT-anslutningar (VPN, brandväggar). Du sitter inhouse och arbetar självständigt men har stöd från supportteamet samt produktutvecklingsteamet. Kunden har sitt egna centrala system som de erbjuder sina klienter och detta kommer du att jobba med samt med kundens egna system.
Kundnöjdhet är en viktig komponent i rollen och du arbetar ständigt med merförsäljning när det finns möjlighet. Mer arbetsuppgifter innefattar:
o Man kommer att jobba i servicedesken och stöttar användare gällande service som rör mjukvara och systemrelaterade problem
o All kontakt sker via chat eller mail, alt. via telefon.
o Installationer av nya system och uppdateringar på programvaror.
o Hantera ärenden gällande brandväggar.
o Utbildaa kunder gällande AMM-system.
mm.


Om företaget
Vår kund verkar inom Elnätsbranschen och är en av de snabbast växande leverantörerna i Norden inom området för Smarta Elmätare och Smart Gridapplikationerna. Deras beprövade teknik och kunddrivna innovationsprocess skapar förutsättningar för elnätsbolagen att öka förutsägbarhet och effektivitet för elnätsbolagens dagliga verksamhet och affärsprocesser. Sedan 2004 har de hjälpt deras kunder, elnätsbolagen, att öka eldistributionens tillförlitlighet och att hantera de stora förändringar som pågår inom energisektorn på ett proaktivt sätt. De använder den senaste tekniken, som tillsammans med deras djupgående kunskap om de nordiska energimarknaderna hjälper deras kunder att klara deras primära uppgift: att säkra en felfri eldistribution till slutanvändarna.

Din profil
Skallkrav:

Utbildning:
o Tekniks högskola, alt. annan relevant teknisk utbildning.
Övrigt:
o 1–2 års erfarenhet från stödposition inom IT first-second line.
o Erfarenhet av informationssystem, relationsdatabaser och telekommunikation.
o Erfarenhet av att lösa tekniska problem.
Språk
o Svenska och engelska i tal och skrift.
o Norska och Finska ses som meriterande

Meriterande:

• Kunskap om de flesta av följande: Microsoft Windows Server, Microsoft SQL Server, Nätverk (brandväggar, TCP / IP och andra begrepp), MS Azure, XML, Web Services
• Kunskaper från energy business/smart metering and radio networks


Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Arbetsort: Solna
Lön: Enligt ök
Start: Januari 2021

Urval sker löpande, kom in med din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 november 2020
  • Ansök senast: 15 december 2020

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Helpdesk / Systemsupport

Helpdesk / Systemsupport

23 maj 2024

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

22 maj 2024

22 maj 2024