IT-Support/Service desk-medarbetare

Arbetsbeskrivning

Datema växer och vi behöver förstärka vårt Support-team med ytterligare en IT-Support/Service desk-medarbetare.
Vi söker därför en erfaren IT-Support/Service desk-medarbetare. Vi arbetar med kunder över hela Norden och du hamnar i en prestigelös arbetsmiljö med stort inflytande, eget ansvar och personlig frihet. Du kommer ha mycket kontakt med kunder, partners och hela arbetsgruppen inom Datema Mobility.
Om IT-företaget Datema
Datema har sitt huvudkontor vid Solna Strand, Solna, samt kontor i Varberg. Företaget utgör drygt 40 medarbetare som dagligen interagerar med varandra över våra tre affärsområden i tre bolag, Datema Mobility, Datema Retail och Datema ERP under koncernmodern Datema AB som är en del av Axel Johnson-gruppen. Som företag är vi är ledande IT-experter inom transport, logistik, retail (självskanning) och affärssystemsprocesser och vi har funnits på den nordiska marknaden i över 30 år. Vi har IT-specialister, IT-konsulter och applikationsutvecklare som dagligen hjälper ca 600 företag i Norden med tjänster och processer kring kundspecifika lösningar som tillsammans med hårdvara från världsledande tillverkare utgör en komplett leverans från ax till limpa. Vår vision är att ”underlätta människors professionella vardag genom att alltid söka enkelheten bortom komplexiteten”.
Om tjänsten
Tjänsten är heltid med omgående tillträde.
Du kommer att bli en del av ett mångfasetterat bolag där kontakten med kunder och leverantörer är intensiv och långvarig. Vi lägger därför stort fokus på att serva våra kunder på bästa sätt för att bibehålla den tillit vi är allmänt kända för. Arbetsglädjen inom företaget är hög och bygger mycket på de personliga mötena med våra kunder, leverantörer och medarbetare. Du kommer att utföra varierande arbetsuppgifter såväl mot kunder, leverantörer, transportörer och kollegor i en roll som kräver ett starkt intresse för IT och en god kommunikationsförmåga.
Arbetsuppgifter:
Huvudsakligen support mot kunder men även till viss del inom företaget
Hantering av inkommande ärenden via e-post eller telefon
Hantering av serviceärenden inklusive administration, felsökning, logistik och iordningställande av reparerade enheter
Iordningställande av ny utrustning innan leverans till kunder

Kvalifikationer som krävs
Vi söker dig som har:
eftergymnasial utbildning inom IT
arbetat med kund- eller intern IT-support
erfarenhet av mobila lösningar (enterprise mobility)
erfarenhet av Android
erfarenhet av Mobile Device Management (MDM)
erfarenhet av Nätverk (fast och trådlöst)
erfarenhet av Windows server
erfarenhet av Active Directory
erfarenhet av Office365

Vad vi förväntar oss av dig
Du pratar svenska och behärskar engelska i båda tal och skrift eftersom vi arbetar på en internationell marknad.
Vi tror att du har en god förmåga att se möjligheter, är kreativ, systematisk och lösningsorienterad.
Att du är självgående är ett måste.
Du trivs med att ta ansvar för dina egna arbetsuppgifter och jobbar lika bra självständigt som i grupp.
Du är en service-minded person med social kompetens, nyfikenhet och flexibel i ditt arbetssätt.

Fördelar med att arbeta på Datema Mobility
Väljer du att jobba på Datema Mobility kommer du verka i en trivsam vänlig miljö där vi arbetar målinriktat för att vara den goda arbetsgivaren. Vi är nyinflyttade sedan cirka ett år tillbaka i helt nyrenoverade mycket fina, öppna och ljusa lokaler i fastigheten ”Solna Gate”, som är en del av området Solna Strand. Fastigheten ”Solna Gate” erbjuder extra konferenslokaler, restaurang, café, deli, stort fräscht gym med pool och stora trivselytor både inom- och utomhus. I området runt hörnet hittar du ett stort utbud av restauranger, caféer, salladsbarer, konditorier och Pressbyrå. Behöver du utföra ärenden så är det promenadavstånd till Sundbybergs Centrum. Goda kommunikationer med endast tre minuters gångväg till buss och tunnelbana. Dessutom kan du med några minuters promenadväg från kontoret ta pendelbåten till Stadshuset.
Som anställd har du friskvårdsbidrag, privat sjukvårdsförsäkring och tjänstepension.
Ansökan/kontakt
Vi ser fram emot att ta emot din ansökan snarast, CV jämte personligt brev.
Vi tar endast emot ansökningar via e-post till Mats Sylvan, Ansvarig för service och support och intern IT: mats.sylvan@datema.se. Frågor besvaras på telefon 0708-28 79 36.
Besök gärna www.datema.se för mer information om företaget.
Datema
Box 1492, 171 28 Solna
Besök: Hemvärnsgatan 9 (6 tr.), 171 54 Solna

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Datema AB Solna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2022
  • Ansök senast: 28 februari 2022

Postadress

Hemvärnsgatan 9
Solna, 17154

Liknande jobb


3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

9 maj 2024

Helpdesktekniker till Mölndals stad

Helpdesktekniker till Mölndals stad

8 maj 2024