OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER Vill du med din IT-kompetens vara med och utveckla Trosa kommun? IT-enheten ansvarar för all operativ IT-verksamhet i hela kommunen. Det innefattar tekniskt systemansvar, kommunikationslösningar, support m.m. IT-enheten består idag av 4 personer. Den tekniska miljön är relativt standardiserad och består mjukvarumässigt i huvudsak av Microsofts produkter på servrar och arbetsplatser. På nätverks- och kommunikationssidan dominerar Cisco-produkter. Du kommer att arbeta med underhåll av IT-utrustning som datorer, skrivare och övrigt på klientnivå samt servrar. Du ingår även i arbetet med IT-strategiska frågor, som har en viktig betydelse i kommunens förändrings- och effektiviseringsarbete. Du kommer att jobba i ett team runt kommunens alla IT-frågor, men mycket av arbetstiden innebär självständigt arbete. KVALIFIKATIONER - Universitets-/högskoleutbildning inom IT eller motsvarande erfarenheter. - Ett par års praktisk erfarenhet från arbete med nätverk (TCP/IP), servrar (Win2003), Active Directory, Citrix, PC/tunna klienter (WinXP/WinXPe) och IP-telefoni (Cisco). - Någon typ av certifiering är meriterande liksom allmänna kunskaper om MS Exchange, virtualisering (VMWare) eller databaser (MS SQL). - B-körkort Din personlighet är av stor betydelse för oss. Du ska ha en god samarbetsförmåga samt en god känsla för service - att bry sig om kunden är ett måste. Du bör även ha ett gediget intresse för problemlösning och nytänkande, då metodutveckling är en viktig del i vårt arbete. Andra egenskaper som vi söker är vana att ibland arbeta i högt tempo, att kunna ta egna initiativ, att vara självgående och att vara beredd på förändringar i arbetsuppgifter då verksamheten utvecklas.