IT- upphandlare till Upphandlingsenheten

IT- upphandlare till Upphandlingsenheten

Arbetsbeskrivning

Upphandlingsenheten på Örebro kommun söker dig som är intresserad av IT och hela upphandlingsprocessen. Vill du vara med och göra effektiva avtal? Har du goda kunskaper om IT och upphandlingsprocessen? Lockas du av att arbeta i projekt? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Om tjänsten

Som upphandlare kommer du att både självständigt och i team ansvara för hela upphandlingsprocessen, från förfrågningsunderlag till beslut och avtal samt utvärdering och uppföljning. Vi arbetar processtyrt och metodiskt med samhällsviktiga ramavtalsupphandlingar av skiftande karaktär och denna tjänst arbetar främst inom IT-området. Örebro kommun arbetar enligt pm3-modellen för att förvalta och utveckla det samlade IT-stödet. Från 2022 hanteras alla förvaltningsobjekt också utifrån en gemensam portföljstyrning

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• ansvara självständigt för upphandlingar
• leda upphandlingsprojekt och ta fram kravspecifikationer, göra behovs-och marknadsanalyser upprätta anbudsförfrågningar och avtal
• avtalsuppföljning
• stödja och vägleda våra beställare i upphandlings- och avtalsfrågor samt medverka i informations- och utbildningsinsatser till verksamheterna
• utgöra en rådgivande roll gentemot verksamheterna vid tolkning och tillämpning av kommunens avtal  

Kompetenskrav

• akademisk examen med 180 hp inom relevant område
• god kunskap om upphandlingsprocessen och LOU
• några års erfarenhet av arbete med offentliga upphandlingar
• erfarenhet som IT-upphandlare 
• erfarenhet av att arbeta i projekt

Du arbetar självständigt och strukturerat, och är som kollega hjälpsam och delar gärna med dig av dina erfarenheter. Arbetet kräver god analytisk förmåga, noggrannhet och servicekänsla. Du är bekväm med att tala inför en grupp, har erfarenhet av att arbeta i projekt, har lätt att få människor att samarbeta och nå gemensamma mål och resultat.

Arbetet ställer krav på att du har goda kunskaper i svenska och engelska och att du uttrycker dig väl både skriftligt och muntligt. För denna roll läggs stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Övrigt meriterande

• erfarenhet av kategoristyrning
• erf av affärs- och marknadsanalys 

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Upphandlingsenheten ingår i Örebros Kommunstyrelseförvaltning och är organiserad under ekonomiavdelningen som ger stöd inom inköp, ekonomi- och verksamhetsstyrning samt redovisning. Vi är ca 100 medarbetare. Ekonomiavdelningen är mitt i ett utvecklingsarbete där vi ser över processer, rutiner och roller. Syftet är att digitalisera, automatisera och standardisera arbetet inom hela inköps- och ekonomiprocessen för att frigöra ytterligare tid till analys, lednings- och beslutsstöd. Vi är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Övrig information
All administration i denna rekryteringsprocess hanteras av Ranstad AB och som en del i urvalsprocessen kan tester komma att användas. Alla intresseanmälningar behandlas konfidentiellt. För mer information kontakta ansvarig rekryterare Gabrielle Peteri på tel. 073 – 343 41 41 eller via mail gabrielle.peteri@ranstad.se

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 21 februari. 

Välkommen med din ansökan!



Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2022
  • Ansök senast: 21 februari 2022

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


15 juni 2024

Erfaren upphandlare till myndighet i Gävle

Erfaren upphandlare till myndighet i Gävle

14 juni 2024

13 juni 2024