Junior Affärsutvecklare

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill jobba i vår projektutvecklingsgrupp inom Serneke Invest. Här får du möjlighet att arbeta med, och lära av, ett av branschens mest kompetenta och erfarna team som skapar och genomför projekt av nationellt intresse med ett stort engagemang och med ett högt intensivt tempo. Är du nyfiken på detta? Sök in tjänsten redan idag!

Rollen

I din roll som junior affärsutvecklare arbetar du med att ge understöd till ledning och medarbetare för projekt inom projektutveckling på Serneke Invest. Vi vill stärka upp vår organisation med målet att arbeta snabbare och effektivare över hela Sverige, vilket till stor del går ut på att skapa struktur i både affärer och verksamhetsrelaterade rutiner inom projektutveckling. Du tillhör en grupp om sex kollegor med olika specialistkunskaper som kompletterar varandra i vilket du har tätast samarbete med två affärsutvecklare inom två områden - kommersiella fastigheter samt bostäder. Hos oss får du möjlighet att växa och utveckla din kompetens inom området och givetvis får du relevant stöttning av dina kollegor.

Arbetsuppgifter per område:

Affär/ekonomi

- Ansvarar för uppdateringar i vår projektportfölj, mäta effektivitet i våra projekt samt utvecklar system och kalkylverktyg tillsammans med vår ekonomiavdelning
- Understödjer organisationen med arbetet kring våra koncepthus


Verksamhet och ledningssystem

- Utvecklar Serneke Invests digitaliseringsprocess tillsammans med våra centrala verksamhetsutvecklare
- Samordnar uppdateringar av vårt befintliga verksamhetssystem
- Stödjer organisationen i arbetet med att ta fram affärsplaner och verksamhetsplaner


Interna samarbeten och utveckling

- Utvecklar, erfarenhetsåterföring tillsammans med entreprenadverksamheten samt eftermarknad
- Samordnar processer för digital hantering av avtal och arkivering


Om intresse eller kunskap finns inom närliggande områden är vi öppna för att se över arbetsuppgifternas inriktning för tjänsten.

Vem är du?

För att lyckas i rollen ser vi att du är prestigelös, positiv och har en hög leveransförmåga och professionalism. Att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt för att driva dina arbetsuppgifter vidare är naturligt för dig. Du trivs med att arbeta mot tydliga mål och har en god förståelse för affärsmässiga principer.

Du har antingen:

- En högskoleutbildning inom affärsutveckling/entreprenörskap eller motsvarande.
- En civilingenjörsexamen inom lantmäteri eller väg- och vatten med några års erfarenhet från fastighetsutveckling eller entreprenadverksamhet inom bygg.
- En civilekonomexamen med några års erfarenhet från managementbolag.


Som du ser så kan du ha med dig olika utbildningsalternativ och samtliga ser vi som relevanta för tjänsten.

Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift och har mycket goda kunskaper i Office-paketet där du framför allt är en fena på Excel. Har du erfarenhet från något ekonomisystem är detta meriterande. Stämmer detta in på dig så tveka inte, det är bara att skicka in din ansökan!

Vi erbjuder

När du börjar arbeta hos oss kommer du märka att Serneke präglas av engagemang, mod, respekt och enkelhet. Det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom organisationen och vi uppskattar nya idéer om hur vi kan bli ännu bättre tillsammans. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt med korta beslutsvägar, mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter framåt.

Information och ansökan

Låter det här som en tjänst som passar dig? Tveka då inte att skicka in ditt CV eller din LinkedIn-profil. Sista ansökningsdag är 25 maj 2022, men urval och intervjuer sker löpande varför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Frågor kring tjänsten besvaras av din blivande kollega Kristina Börjesson, kristina.borjesson@serneke.se , 070-4315168 eller av rekryteringsspecialist Kajsa Larsson, kajsa.larsson@serneke.se, 070-0831645

Urval och intervjuer sker löpande varför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Vi genomför bakgrundskontroller på slutkandidater.

Placeringsort är huvudkontoret i Göteborg.

Om Serneke

Serneke är en växande koncern med ett konkurrenskraftigt helhetserbjudande inom entreprenad och projektutveckling. Vårt mål är att uppfattas som det mest nytänkande, engagerade och dynamiska bolaget i branschen. Nästa generation är vårt löfte till våra kunder. Och världen. Hela Serneke inkapslat i en enda mening. Som nästa generation byggkoncern utmanar vi branschen, engagerar samtiden och inspirerar framtiden.

Koncernen grundades 2002 och Serneke Group driver idag verksamhet i tre affärsområden; Serneke Sverige, Serneke Invest och Serneke International. Företagets verksamhet finns främst i Sverige i regionerna Väst, Öst, Syd, Mitt och Norr. I regionerna finns vårt erbjudande av tjänster inom bygg, anläggning och projektutveckling. Vi är cirka 1 200 medarbetare och med platskontor på 20 orter i landet bygger och projekterar vi runt hela Sverige

Kontaktpersoner på detta företaget

Celie Weinhöfer
+46 70 431 50 50
Linnéa Mattsson
0736876240
Jeanette Britan

Karina Andersson
0728556377

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Serneke
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 maj 2022
  • Ansök senast: 25 maj 2022

Besöksadress

Nitgatan 6 , Alingsås
None

Postadress

Nitgatan 6
Alingsås, 44138

Liknande jobb


Associate Director Business Development

Associate Director Business Development

2 maj 2024

Konsultchef på Arlanda

Konsultchef på Arlanda

30 april 2024

Konsultchef på Arlanda

Konsultchef på Arlanda

30 april 2024