Junior controller med öga för utveckling och förbättring sökes

Junior controller med öga för utveckling och förbättring sökes

Arbetsbeskrivning

Är du i början av din controllerkarriär och sugen på att ta nästa steg? Vill du jobba i ett företag med stark värdegrund och företagskultur, som arbetar för allas rätt till ett bra liv? Då är detta något för dig! Vi söker nu en junior controller till vårt härliga och drivna gäng på Humana Assistans Ekonomiavdelning.

Om tjänsten
Som junior controller hos oss är din huvudsakliga arbetsuppgift att stödja vår drift och våra chefer i dagliga ekonomiska frågor. Du kommer också bistå Ekonomiavdelningens gruppchef över controllers med information om ekonomisk historik samt bidra till ett kvalitativt bokslut.

Förekommande arbetsuppgifter är:

- Bokslutsrapportering
- Framtagning av ekonomiska uppföljningar/rapporter
- Framtagning av beslutsunderlag till våra distriktschefer
- Besvara löpande frågor från drift och distriktschef
- Framtagning av grundmaterial till budget och affärsplan
- Övriga ekonomiska frågor

Ekonomiavdelningen består av ca tio medarbetare och två gruppchefer. Det är en arbetsgrupp med god sammanhållning där vi trivs tillsammans, har kul på jobbet och hjälps åt för att leverera på en hög nivå. Vi arbetar dagligen i datasystemen NAV16, Agresso, FAST och i Office-paketet, i synnerhet Excel.

Vem är du?
Vi söker dig som vill arbeta efter våra värdeord - glädje, engagemangoch ansvar. Du har examen från Ekonomiprogrammet alternativt Civilekonomprogrammet och gärna några års erfarenhet av ekonomiskt analysarbete. Du har kunskap om- och erfarenhet av att arbeta i Excel. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta i systemen NAV16, FAST och Agresso är det meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en driven och självständig person som är duktig på att strukturera och prioritera ditt arbete. Du har förmåga att se vad som behöver göras och tar initiativ till förbättring och utveckling. Vidare är du en kommunikativ person har lätt för att förklara och utbilda på ett pedagogiskt sätt.

Vi förväntar oss att våra medarbetare vid alla tillfällen ska ge utomordentlig service till våra kunder, assistenter och samarbetspartners. Det innebär även att ge god service till sina kollegor och medvetet arbeta för ett bra klimat.

Vi erbjuder
Vi erbjuder ett omväxlande jobb på vår Ekonomiavdelning där du får vara med och bidra till att vår service är tillfredställande för våra chefer, kunder och kollegor. Hos oss får du möjlighet att delta i utvecklingsprojekt och förbättringsarbeten. Vi erbjuder också löpande kompetensutveckling.

Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning och tillträde enligt överenskommelse. Arbete dagtid, måndag till fredag. Placeringsort är Humana Assistans huvudkontor i Örebro men rätt kandidat kan också utgå från något annat av Humanas större kontor, exempelvis Stockholm, Göteborg eller Malmö.

Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Läs mer om hur det är att jobba hos oss på Humana HÄR

Vad händer nu?
Sista ansökningsdag för tjänsten är den 7 mars. Vi går igenom urvalet löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Sökande kan komma att få genomgå våra rekryteringstester.

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta gruppchef Emma Axeliusson.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2022
  • Ansök senast: 7 mars 2022

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024