Junior first line support sökes till kund i Umeå

Junior first line support sökes till kund i Umeå

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en roll där du får vara IT-enhetens ansikte utåt och ge professionell och serviceinriktad support? Har du praktisk erfarenhet av arbetet inom first line? Välkommen med din ansökan!

Om uppdraget

Kunden, en statlig myndighet, är ett av Europas ledande forskningsinstitut inom säkerhet. Myndigheten arbetar bland annat på uppdrag från andra statliga myndigheter, kommuner och företag. Forskningen genomförs både i ett långsiktigt perspektiv för kunskapsuppbyggande verksamhet och i mer kunskapstillämpande verksamhet.

Uppdraget är med start omgående och framöver med arbetstider 08.00-16.30 måndag-fredag, placering Umeå. Denna tjänst är säkerhetsklassad och därav kommer en säkerhetsprövning samt en registerkontroll genomföras.

Dina arbetsuppgifter

IT-supporten fungerar som IT-enhetens ansikte utåt där du i rollen kommer att ge support avseende IT- och telefrågor. Arbete sker mestadels över telefon eller dator, men ibland får supporten besök av myndighetens personal. IT-enhetens verksamhetsområde omfattar användarstöd, serverdrift, nätverk, lagring/Backup, systemadministration samt IT-säkerhet. Vi ser därför att du har goda kunskaper på området och erfarenhet av detta. Vidare ansvarar IT-enheten för bland videosystem, telefonväxeln och mobiltelefoner, skrivare och kopiatorer. Ärenden registreras i ärendehanteringssystemet Nilex. First line supporten hanterar idag ca 800 ärenden per månad. Vissa ärenden löser supporten själva medan andra mer avancerade ärenden hanteras genom att de skickas vidare till second eller third line på IT-enheten.

Dina kvalifikationer

- Goda kunskaper inom Windows
- Tidigare erfarenhet och intresse för arbete inom användarsupport
- Kunskap gällande generell IT support/felsökning och användarstöd
- God social kompetens
- Välutvecklad leverans- och lösningsförmåga


Meriterande



- Tidigare erfarenhet utav Linux, Outlook, MS Office, Linux, Active Directory.
- Kännedom gällande datorhårdvara.
- Kunskap inom nätverk, Skype och videokonferens
- Erfarenhet gällande hantering av skrivare och smartphones




Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära
kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss
får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer
till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Sanna Perjons, sanna.perjons@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.



Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 december 2022
  • Ansök senast: 6 december 2022

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024