Kommunsekreterare till Östergötland

Kommunsekreterare till Östergötland

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att arbeta inom kommunal organisation med ansvar för politiska forum? Ansök redan idag!
Om uppdraget
Vi söker nu en kommunsekreterare till en av våra kunder i Östergötland. Behovet är omgående (senast 2025-03-03) och pågår fram till 2025-08-15 med möjlighet till förlängning.
Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia med placering hos kund i Östergötland. Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara en av nyckelpersonerna som ansvarar för samordning och administration vad gäller ärendeprocesser till kommunens politiska instanser som innefattar kommunfullmäktige, kommunstyrelse, nämnder samt vissa utskott. Du kommer även att ansvara för
kvalitetssäkring av beslutsunderlag
en del av systemförvaltning för kundens ärendehanteringssystem Evolution
utredningsuppdrag och handläggning av andra uppdrag
att tillsammans med övriga medarbetare driva den digitala utvecklingen och andra nämndadministrativa utvecklingsfrågor

Dina kvalifikationer
Högskoleutbildning, akademisk utbildning inom statsvetenskap eller offentlig förvaltning
Ha adekvat förståelse för kommunal organisation
Ha adekvat kapacitet att arbeta effektivt och rättssäkert, systematiskt, metodiskt och pålitligt
God kännedom om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet, särskilt offentlighets- och sekretesslagen, kommunallagen och förvaltningslagen
Goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift)

Meriterande
Praktisk erfarenhet av digitala ärendehanteringssystemet Evolution

Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-02-10.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Amanda Chamoon, amanda.chamoon@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 170 40 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2025
  • Ansök senast: 30 juli 2025

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


12 februari 2010

28 april 2010

22 april 2010

22 april 2010