Konsultchef

Arbetsbeskrivning

Kundföretaget

Montico växer och vi ska nu starta upp vår bemanningsverksamhet i Södertälje. Vill du vara med och skapa nytt? Då kan detta vara en plats för dig! Vi erbjuder dig ett varierande och utvecklande arbete där du blir en viktig spelare.

Som konsultchef är du spindeln i nätet mellan Monticos kunder och ambulerande personal. Du rapporterar till Regionchefen och är närmsta chef över ambulerande personal i ditt område. Hos oss får du helhetsansvar för att sälja in och leverera uthyrningstjänster inom både tjänstemanna- och kollektivområdet och du driver självständigt hela processer med fokus på strategi, kvalitet och långsiktiga relationer.


Arbetsbeskrivning

I rollen som konsultchef kommer du bland annat att:

• Genomföra intervjuer och referenstagning.
• Bearbeta och ta kontakt med nya kunder.
• Utveckla vårt samarbete med befintliga kunder och skapa nya affärsmöjligheter.
• Bemanna uppdrag ute hos kund.
• Ansvara för uppföljning av uppdrag gentemot kund och konsult.
• Personaladministration (hantera anställningsavtal, tidrapportering, läkarintyg, arbetsgivarintyg m.m).
• Rekrytera personal; både genom annonsering, kontakter med Arbetsförmedlingen och andra aktiviteter så som närvaro på jobbmässor etc.


Din profil

Vi söker dig som är målinriktad, ambitiös och som har mycket god förmåga att driva på både dig själv och andra. Du kan prestera resultat genom att entusiasmera och motivera din personal. Du har en stark förmåga att koppla det du gör till affären och har en stor vilja att nå satta mål. Som medarbetare hos oss får du stor möjlighet att med dina egna insatser påverka både din och Monticos utveckling.

För att trivas i tjänsten behöver du kunna arbeta i en rörlig miljö där du har handlingsfrihet och befogenhet att själv fatta beslut.
Det är viktigt att du kan samarbeta med andra och har ett intresse för samverkan och dialog.
Din branschbakgrund tror vi inte är avgörande för möjligheterna att lyckas men har du erfarenhet av bemannings- och rekryteringsbranschen är det förstås en fördel. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap om processer inom byggbranschen. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning inom personal eller ekonomi. Du är van att använda dator som ditt arbetsredskap och du uttrycker dig obehindrat på svenska i tal och skrift.

Körkort är ett krav för tjänsten.

Känner du igen dig i beskrivningen vill vi ha din ansökan omgående! Sista ansökningsdatum är 27 oktober Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdagen

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.


Vårt företag

Montico är helhetsleverantör inom HR och erbjuder tjänster inom bemanning, rekrytering, utbildning, verksamhetsutveckling, stöd och matchning samt omställning. Med cirka 650 anställda finns vi idag på ett stort antal orter i södra och mellersta Sverige och vårt huvudkontor finns i Tranås. I Montico-koncernen ingår även Hammarö Svetsteknik AB och Montico Arbetsgivarringen AB.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MONTICO AB Tranås
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 5 oktober 2016

Liknande jobb


HR Internship

HR Internship

24 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

23 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

22 april 2024