Konsultchef

Arbetsbeskrivning

Kundföretaget

Trivs du på en arbetsplats som präglas av driv, engagemang, målfokusering och teamkänsla? Har du lätt för att skapa relationer och har en naturlig känsla för service? Då kan detta vara en plats för dig!

Montico växer och vi ska nu starta upp vår bemanningsverksamhet i Karlskrona. Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla verksamheten i rollen som konsultchef. Rollen erbjuder en unik och spännande möjlighet att vara med och utveckla Monticos verksamhet.

Bredden på arbetsuppgifterna är stora: från att vara ute i en säljande roll hos kund, matcha kravprofil och rekrytera personal till att ha löpande kontakt och sköta administrationen kring konsulten. Ett mångsidigt jobb som kräver att du är flexibel, lyhörd och ser utmaningar i de problem som kräver lösningar.

Som konsultchef hos oss kan du vara med och göra skillnad för människor och företag. Bemanningsbranschen är ett steg in i arbetslivet för många – ett stort steg som ofta är avgörande för individers karriär och yrkesliv.

Arbetsbeskrivning

Som konsultchef är du spindeln i nätet mellan Monticos kunder och ambulerande personal. Du rapporterar till Regionchefen och är närmsta chef över ambulerande personal i ditt område. Hos oss får du helhetsansvar för att sälja in och leverera uthyrningstjänster inom både tjänstemanna- och kollektivområdet och driver självständigt hela processer med fokus på strategi, kvalitet och långsiktiga relationer.

I rollen som konsultchef kommer du bland annat:
• Rekrytera nya konsulter (annonsering, intervjuer, referenstagning).
• Bearbeta och ta kontakt med nya kunder.
• Utveckla vårt samarbete med befintliga kunder och skapa nya affärsmöjligheter.
• Bemanna uppdrag ute hos kund.
• Ansvara för uppföljning av uppdrag gentemot kund och konsult.
• Personaladministration (hantera anställningsavtal, tidrapportering, läkarintyg, arbetsgivarintyg).

Som medarbetare hos oss får du stor möjlighet att med dina egna insatser påverka både din och Monticos utveckling.

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.




Din profil

För att lyckas i rollen krävs att du tidigare haft personal- och kundansvar. Din branschbakgrund tror vi inte är avgörande för möjligheterna att lyckas men har du erfarenhet av bemannings- och rekryteringsbranschen är det meriterande.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är driven, utåtriktad, flexibel och handlingskraftig. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo, har förmågan att ta snabba beslut och kan prioritera dina arbetsuppgifter. Som person är du strukturerad, effektiv, noggrann och är en kreativ problemlösare. Arbetet kräver att du är självgående, målinriktad och har en naturlig känsla för service. Andra egenskaper vi värdesätter är prestigelöshet och glimten i ögat.


Körkort och tillgång till bil är ett krav.

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatumet


Vårt företag


Montico är helhetsleverantör inom HR och erbjuder tjänster inom bemanning, rekrytering, utbildning, verksamhetsutveckling, stöd och matchning samt omställning. Med cirka 650 anställda finns vi idag på ett stort antal orter i södra och mellersta Sverige och vårt huvudkontor finns i Tranås. I Montico-koncernen ingår även Hammarö Svetsteknik AB och Montico Arbetsgivarringen AB.

Din ansökan lämnar du via länken nedan. Vi tar ej emot ansökningar via mail.

Sista ansökningsdatum är den 27 november, men då vi gör löpande urval tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MONTICO AB Tranås
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 7 november 2016

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023