konsultchef Wikan personal Värmland

konsultchef Wikan personal Värmland

Arbetsbeskrivning

SÄLJANDE KONSULTCHEF TILL WIKAN PERSONAL
Vi söker en säljande konsultchef till vårt kontor i Karlstad med start under hösten 2021.

Wikan Personal Värmland etablerades våren 2020 och befinner sig i en spännande tillväxtfas och behöver förstärkning för att ta oss an ännu fler uppdrag i Värmland. Är du intresserad av människor och vill vara med och utveckla varumärket Wikan Personal Värmland genom att skapa nya kundrelationer och ansvara för merförsäljning på befiltliga kunder? Bra, då passar du för den här tjänsten.


Om företaget
Wikan Personal är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi förse företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal, som tillfälligt eller permanent tillgodoser verksamhetens behov. Wikan Personal har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda.

Wikan Personal är i huvudsak inriktade mot industriföretag men har också många uppdrag inom andra branscher. Våra uppdrag inom tjänstemannasektorn växer stadigt. Våra 15 kontor drivs utifrån varje orts lokala förutsättningar vilket innebär en tyngdpunkt på de lokalt starka branscherna.

Wikan Personal Värmland har sitt kontor i inre hamn, Lagergrens gata 2 i Karlstad. Vi lägger stort fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.


Dina arbetsuppgifter
Vi söker en person som har passion för människor och affärer. Du kommer, i nära samarbete med dina kollegor, arbeta med arbetsuppgifter såsom försäljning, rekrytering, bemanning och personalansvar för uthyrda konsulter. Du har en nära relation till både dina konsulter och kunder och tjänsten ställer höga krav på förståelse för våra kunders verksamhet och behov. Du skall också ha en stark drivkraft att skapa varaktiga relationer mellan våra kundföretag och konsulter.

Hos oss får du ett omväxlande, ansvarsfullt och självständigt arbete med stort fokus på kunder och affärer. Säljarbetet innebär nykundsbearbetning likväl som utveckling av långsiktiga relationer genom hög närvaro hos våra kunder. Vi deltar också ofta vid nätverksträffar och andra relationsskapande events för att stärka vårt varumärke samt skapa nya kontakter.

Du ansvarar för hela processen, från försäljning till rekrytering och uthyrning av våra konsulter. Du gör kravprofiler tillsammans med kunden. Du skriver och publicerar annonser, gör urval & intervjuer, presenterar kandidater för kunden samt tar referenser.

I ditt arbete ingår kontinuerlig kontakt med våra konsulter ute hos kunderna, i det arbetet skriver du anställningskontrakt och håller introduktionssamtal, ser till att vår personal får en bra start och håller nära kontakt under uppdragets gång. Du är regelbundet ute hos köpande kunder och följer upp eventuella kundönskemål och fångar upp kommande personalbehov.


Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker en person som har passion för människor och affärer. Tjänsten ställer höga krav på förståelse för våra kunders verksamhet och behov. Du skall ha en stark drivkraft att skapa varaktiga relationer mellan företag och individer.

Du är trygg i dig själv och ser positivt på att växla och prioritera arbetsuppgifter. Du är engagerad och trivs i en miljö där det är mycket att göra och där förändringar sker ofta och snabbt. Du är en prestigelös och målinriktad person som gillar att ha personalansvar och samtidigt arbeta med försäljning och rekrytering.

Det är viktigt att du är lösningsorienterad och är orädd inför nya utmaningar och kundsituationer. Samtidigt vill vi att du är lyhörd i dina relationer med kunder, personal och kollegor.
Du har lätt för administration men ser dig samtidigt inte som en administratör.

För oss är det viktigt att du har en tydlig moralisk kompass och tycker det är viktigt att bemöta människor på samma sätt som du själv vill bli bemött. Om du också är en målinriktad person som drivs av att arbeta med försäljning och trivs med att ha personalansvar - då kommer du trivas hos oss!

Vi ser gärna att du som söker har eftergymnasial utbildning inom exempelvis inom HR, Teknik, Marknad eller Management. Erfarenhet från bemannings- och rekryteringsbranschen är mycket meriterande.
B-körkort är ett krav.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Välkommen till ett glatt och engagerat gäng i ett växande bolag!


Information och kontakt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning snarast, dock senast hösten 2021.

Känner du att du är rätt person så sök omgående då vi har löpande urval. Sök dock senast den 15 augusti.
Vi tar endast emot din ansökan via vår hemsida karlstad.wikan.se

Har du frågor så ring gärna vår platschef i Karlstad, Peter Bråby på 072-99 33 411.

Mer information hittar du på wikan.se.


Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Johansson
0417-77 99 81
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Marie Andersson
0381-48 09 51
Johanna Friberg
044-5906502
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Lars Berntsson
044-5906505
Rune Granath
0381-480 952
Dan Samuelsson
044-5906501
Linda Uddenäs
046-5408592
Magnus Nordholm
046-5408591

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juli 2021
  • Ansök senast: 15 augusti 2021

Besöksadress

Byskillnadsgatan 3, Tomelilla
None

Postadress

Byskillnadsgatan 3
Tomelilla, 27330

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024