Koordinator till avdelningen för Landsbygd

Koordinator till avdelningen för Landsbygd

Arbetsbeskrivning

Arbetsplatsbeskrivning
Avdelningen för landsbygd arbetar bland annat med stöd till landsbygdens och skärgårdens utveckling, jordbruksstöd, livsmedelssäkerhet, smittskydd samt djurskydd. Avdelningen består av de fyra enheterna: enheten för djurskydd, enheten för djurvälfärd och livsmedel, enheten för lantbruk samt enheten för landsbygdsutveckling. Avdelningen har nästan 90 medarbetare.

Arbetsuppgifter
Som koordinator på landsbygdsavdelningen har du en nyckelfunktion för avdelningens administrativa stöd. Du kommer även ge administrativt stöd till en av våra enheter.  
Du ger ett kvalificerat administrativt stöd till i först hand avdelningschefen och deltagarna i ledningsgruppen, men har även en koordinerande roll gällande sammanställningar för intern och extern rapportering.
För att trivas i rollen är du den naturliga spindeln i nätet och gillar att skapa struktur för att underlätta arbetet i verksamheten. Du kommer ha mycket varierande administrativa uppgifter beroende på aktuella behov, såsom att ta fram underlag och presentationer till ledningsgruppen, planera och arrangera möten och konferenser så väl fysiskt som digitalt, samordna avdelningens remisser, sammanställa dokument och ekonomiuppföljning av projektmedel.  
I tjänsten ingår även att planera, hålla deadlines och följa upp avdelningens årliga huvudprocesser t ex att stötta vid kvartals, tertial- och årsrapporteringar internt samt vid rapporteringar till andra myndigheter. Du deltar också i arbetet med att förbättra avdelningens interna processer, i syfte att effektivisera och uppnå en ökad nytta för allmänheten.
Tjänsten är placerad direkt under avdelningschefen som du har ett mycket nära samarbete med. Du kommer även samarbeta med avdelningens administratörer samt ingå i myndighetens administrativa nätverk. I arbetet har du mycket kontakt med övriga verksamheter inom Länsstyrelsen och med externa aktörer.

Kvalifikationer
Du ska ha:

• fullgjord utbildning på gymnasienivå
• några års aktuell erfarenhet av arbetsuppgifter som anges ovan
• arbetat med ekonomiuppföljning av projektmedel
• mycket god digital kompetens inom så väl digital registrering som digitala möten och Office-paket

• erfarenhet av konferensadministration och planering/genomförande av större möten
• vilja och förmåga till att bidra till en god arbetsmiljö 
• god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska

Det är meriterande om du har:

• eftergymnasial utbildning inom ekonomiadministration
• erfarenhet av administrativt arbete från offentlig förvaltning och dess flöden av ärenden och uppdrag
• erfarenhet av att arbeta i våra stödsystem Unit4 Business World (fd Agresso), Platina, Hypergene, Proceedo samt SharePoint för intranät och webb
• god kunskap om offentlighet och sekretess

Du ska vara:

• proaktiv, ordningsam och ansvarstagande
• trygg i att på egen hand strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter utifrån angivna ramar och riktlinjer och att utifrån det driva frågor självständig
• flexibel och prestigelös i ditt förhållningssättmed en hög servicekänsla till både uppgifternas art och till dem du stödjer och samarbetar med
• lösningsinriktad och har god förmåga att vara konstruktiv tillsammans med andra
• stresstålig och van att hantera flera uppdrag samtidigt
• Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställning
Anställningsform: tillsvidare, provanställning kan komma att tillämpas
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Länsstyrelsen verkar för en hållbar och inkluderande arbetsmiljö. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer.

Ansökningsförfarande
Diarienummer: 112-25253-2022
Sista ansökningsdag: 2022-05-29

Bifoga gärna CV och personligt brev. I personligt brev svara gärna på frågorna: Varför vill du jobba hos oss? Beskriv kort varför just du passar till den rollen utifrån annonsens krav, din personlighet och dina kompetenser. 

Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585).

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster eller annonser.

Välkommen med din ansökan!


Som regeringens företrädare är Länsstyrelsen i Stockholm en samlande kraft i länet. Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktig hållbar utveckling – där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas.

Vi är 500 medarbetare som strävar efter god samhällsutveckling. Många av våra uppdrag utför vi i samverkan med länets kommuner, näringsliv, ideella sektor och medborgare. Vårt gemensamma förhållningssätt till arbetet är präglat av ansvar, respekt, balans och engagemang.

Den unika bredden i Länsstyrelsens verksamhet gör att vi kan erbjuda våra anställda intressanta och varierande arbetsuppgifter, med goda möjligheter till utveckling. Som anställd på Länsstyrelsen Stockholm kan du komma att bli en del av myndighetens krisledningsarbete. Läs mer på www.lansstyrelsen.se/stockholm.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Lundgren Axell, Enhetschef
072-7154705
Elin Gradeén, ST
08-7854495
Curt-Åke Karlson, SACO
08-7854019
Birgitta Brehmer, Enhetschef
08-7855017
Therese Jernberg, Huvudregistrator
08-785 41 67
Åke Lente, ST
08-785 44 50
Susanne  Mellberg, SACO
08-785 44 37
Lisa Lundeberg,
08-452 33 67
Åsa Ryding, Avdelningschef
070-920 65 94
Susanna Grege, SACO
010-223 13 36

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen i Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 maj 2022
  • Ansök senast: 29 maj 2022

Besöksadress

Box 22067
None

Postadress

Hantverkargatan 29
Stockholm, 11221

Liknande jobb


20 april 2024

28 mars 2024

Kvalitetscontroller

Kvalitetscontroller

14 mars 2024