Koordinator till HR-enheten

Koordinator till HR-enheten

Arbetsbeskrivning

Regeringskansliets HR-enhet, Förvaltningsavdelningen

Är du en serviceinriktad och initiativtagande ”spindel i nätet” som drivs av att utveckla nya arbetssätt tillsammans med andra? Vi erbjuder dig ett varierat arbete i en händelserik miljö!

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Vi har en tydlig inriktning: enhetlighet, effektivitet och digitalisering. Som koordinator på sektionen för kompetensförsörjning har du en viktig roll i att skapa administrativa arbetssätt som förenklar och förbättrar med hjälp av nya tekniska möjligheter. Tillsammans med andra utvecklar, förvaltar och koordinerar du sektionens och HR-enhetens rutiner och processer inom bland annat utbildningsadministration, dokumenthantering och andra handläggande uppgifter inom HR-området. I rollen ingår faktura- och posthantering, administrativt stöd till sektionschef och ansvar för funktionsbrevlådor samt att vara backup i flera olika systemstöd.

Sektionen för kompetensförsörjning arbetar på uppdrag av kärnverksamheten i enlighet med Regeringskansliets arbetsgivarpolitiska prioriteringar. Vårt ansvar är kompetensförsörjning, kompetensutveckling samt ledarskap och medarbetarskap. 

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieexamen och flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Rollen kräver att du har mycket goda datorkunskaper samt mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska språket. Du har erfarenhet från offentlig verksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en koordinerande roll i flera olika utvecklingsprojekt och arbetat med utbildningsadministration. Det är även meriterande om du har HR-erfarenhet och HR-utbildning.

Dina egenskaper
Du har god förmåga att kombinera att arbeta självgående och rutinartat med att vara proaktiv samt ta initiativ till förändring. Du anpassar dig med lätthet till nya förutsättningar med bibehållen service och behov av koordinering. För att trivas i rollen behöver du helt enkelt vara både strukturerad och flexibel med fokus på verksamhetens behov. Du har mycket god förmåga att skapa och förvalta goda relationer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Anställningen är tillsvidareanställning och inleds med sex månaders provanställning. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Medarbetare har möjlighet till visst distansarbete när verksamheten tillåter.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta sektionschef Ulrika Ekblad på 08-405 49 01 eller HR-handläggare Patricia Nordlånge på 08-405 13 39. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco, Karina Åbom-Engberg för ST och Lars Vestberg för Seko. Du når dem via växeln, 08-405 10 00. Vi tar mycket gärna emot samtal från potentiella kollegor men vi undanbeder oss samtal från dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 5 december 2022.


Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 november 2022
  • Ansök senast: 5 december 2022

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


16 april 2024

Avgiftshandläggare/verksamhetsutvecklare till Vård & omsorg

Avgiftshandläggare/verksamhetsutvecklare till Vård & omsorg

15 april 2024