Kundansvarig till Göteborgskontoret

Kundansvarig till Göteborgskontoret

Arbetsbeskrivning

Bra Assistans i Örebro AB arbetar med personlig assistans till människor med funktionsnedsättningar enligt Lagen om Stöd och Service för vissa funktionshindrade (LSS) och Socialförsäkringsbalken och Socialtjänstlagen (SoL). . Rätten om självbestämmande, hur assistansen skall utformas för varje enskild är lagstadgad, alla människor har rätt till ett bra liv och det eftersträvar vi på Bra Assistans i Örebro AB, för vi styrs av kundens behov.
Bra Assistans i Örebro AB har huvudkontor i Örebro men kunder och anställda runt om i hela landet. Vi söker nu ytterligare en medarbetare till vårt kontor i Göteborg. Du kommer arbeta med kundansvar samt en hel del blandad administration mm.
Du bör ha högskoleutbildning inom sociala omsorgsprogrammet (180 hp) eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig.
Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga och är flexibel både vad det gäller arbetsuppgifter och arbetstider. Du bör ha ett gott sinne för ordning, administration och annat pappersarbete. Du bör själv kunna organisera ditt arbete och arbeta självständigt, och ta beslut inom givna ramar.
Du kommer arbeta med ett övergripande ansvar som bla innefattar brukaransvar, personalansvar samt arbetsmiljö, lagar, avtal, etik och moral, rekrytering, dokumentera och följa processer och rutiner. Du ska kunna ha ett gott samarbete med våra samarbetspartners som bla består av försäkringskassa, kommun, sjukvård.
Det är viktigt att du är väl insatt i dels lagstiftningen kring personlig assistans och dels inom personaladministration.
Vi arbetar i en digital miljö så det är viktigt att du är kompis med datorn och kan de hantera vanligaste programmen som office-program, webbläsare, sökfunktioner mm och har förmågan att snabbt lära dig nya program. En extra merit är om du dessutom tidigare arbetat i vårt webbaserade tidssystem Aiai.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet!
Övrigt: Bra Assistans i Örebro AB har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Vi på Bra Assistans värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/ Blanketten du ska välja heter RPS-442-3-enskild-9-paragraf. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BRA ASSISTANS I ÖREBRO AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2022
  • Ansök senast: 21 april 2022

Besöksadress

Nygatan 15
ÖREBRO

Postadress

BOX 61
ÖREBRO, 70141

Liknande jobb


Verksamhetschef inom individ- och familjeomsorg

Verksamhetschef inom individ- och familjeomsorg

15 maj 2024

Två enhetschefer till Äldreförvaltningen

Två enhetschefer till Äldreförvaltningen

14 maj 2024

Vikarierande resursenhetschef omsorgsavdelningen Uppvidinge kommun

Vikarierande resursenhetschef omsorgsavdelningen Uppvidinge kommun

22 april 2024

Verksamhetschef, gruppbostad inom vård- och omsorgsförvaltningen

Verksamhetschef, gruppbostad inom vård- och omsorgsförvaltningen

2 april 2024