Kundkoordinator till Green Cargo!

Kundkoordinator till Green Cargo!

Arbetsbeskrivning

Vill du att arbetsdagen ska gå som på räls? Då är det här jobbet inte för dig men om du däremot brinner för att ge service och lösa problem har du hittat helt rätt! Uppskattar du att arbeta i team och är den som sprider energi till andra är det dig vi söker. Tjänsten som kundkoordinator på Green Cargo i Hallsberg passar dig som har bra koll på datasystem och vill ta klivet in i logistikbranschen. Tveka inte att söka redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Med säkerhet och miljö i fokus är Green Cargo ett företag helt rätt i tiden och du kommer till ett team bestående av kompetenta och engagerade kollegor där du får en skiftgående roll med stort eget ansvar. Just nu fokuserar kundservice på digitalisering av kundmötet och utveckling av morgondagens kundportal där vi även bygger för framtidens Logistikcenter. Låter det spännande, då tycker vi att du ska läsa vidare!

Rollen tillhör avdelningen Kundservice som idag består av ca 80 medarbetare som alla är stationerade i Hallsberg. På Kundservice är medarbetarna indelade i olika branschteam och i teamen arbetar det mellan 5-15 medarbetare som har ansvar för sina respektive kunder. Kundserviceavdelningen på Green Cargo är deras ansikte utåt mot deras kunder gällande bland annat transportbeställningar, fraktsedelshantering och information.

Detta är ett konsultuppdrag, du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Green Cargo. Därefter finns det goda chanser till förlängning. Vi ser gärna att du kan arbeta hela sommaren.

#

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen kommer du att arbeta i ett team där ni tillsammans ansvarar för olika kunder och branscher hos Green Cargo. Arbetet och kommunikationen mot kunder sker främst via mejl men även via telefon. Du kommer att ta emot både beställningar och förbättringssynpunkter från kunder men främst arbeta operativt i Green Cargos system.


* Hantering administrativt och operativt av transporter till och från Europa
* Avvikelse och ankomstavisera transporter för kunden
* Operativ hantering av vissa tåg
* Administrativt hantera farligt gods och specialtransporter
* Hantera det administrativa flödet kring kundens transporter efter kontorstid
* Boka och övervaka transporter
* Proaktivt förebygga och förutse avvikelser som påverkar kunder


Tjänsten är perfekt för dig som uppskattar en varierande arbetsdag med många kontaktytor. Många av Green Cargos anställda menar att en av de bidragande anledningarna till att de trivs så bra på arbetsplatsen är kollegorna. Tack vare storleken på kontoret i Hallsberg finns det dessutom flera olika avdelningar vilket gynnar dina utvecklingsmöjligheter och banar väg för en karriär inom organisationen.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieutbildning
- Har erfarenhet av service och administration i någon form
- Har god dator-och systemvana
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då mail samt telefonkontakt kommer sker på båda språken

Det är meriterande om du:


* Har kunskaper i Excel och Outlook
* Har arbetat inom logistikbranschen


Som person är du:


* Problemlösande
* Flexibel
* Serviceinriktad och har god samarbetsförmåga


Övrig information:


* Plats: Hallsberg, nära tågstationen
* Start: enligt överenskommelse
* Du behöver kunna arbeta på olika tider eftersom rollen innebär skiftgång mellan måndag - söndag kl 06:00 - 21:15 med rullande 6 veckors schema.
* Tjänsten kräver ett utdrag från det allmänna belastningsregistret


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 mars 2023
  • Ansök senast: 28 april 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024