Kundrådgivare företagsförsäkring

Kundrådgivare företagsförsäkring

Arbetsbeskrivning

Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän erbjuder försäkringar och banktjänster samt fastighetsförmedling under samma tak. Vi ägs av våra kunder och har kontor i hela Göteborg och Bohuslän, ett område som vi gillar skarpt. Som kundägda är det dessutom naturligt för oss att driva ett långsiktigt hållbarhetsarbete där våra kunder tillika ägare bor. Vi tar ansvar för att bidra till ett schysstare samhällsklimat genom hållbara satsningar för vår miljö, vårt samhälle och vår ekonomi.

Just nu söker vi medarbetare med kompetens inom försäkring till företagsadministration som i dagsläget består av en grupp på tio personer. Företagsavdelningen genomgår en förändringsfas där vi tillsammans jobbar för att skapa nya arbetssätt och smarta lösningar för att utveckla företagsaffären.

Vårt erbjudande
Du kommer till ett bolag som har hjärtat hos sina kunder. Vi får utmärkelser för att vi är kundernas favorit inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Det är vi riktigt stolta över. Som medarbetare hos oss blir du en del av en varm och inkluderande kultur.  

Tjänsten är ett vikariat.

Din utmaning
I rollen som kundrådgivare företag arbetar du i huvudsak med att administrera företagsförsäkringar inom sak- och motorförsäkring. Det innebär att du arbetar med inkommande ärenden, registrering av försäkringar, tar fram underlag för offerter och övriga administrativa uppgifter både till kunder och till företagssäljare. Du håller en hög servicegrad, arbetar självständigt och har ett nära samarbete med kollegor. Arbetet är varierat och du har stor potential att utvecklas i rollen.

Vem är du?
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av administration och kundservice/försäljning. Det är meriterande om du har erfarenhet inom försäkringsbranschen. Du har lägst gymnasium och gärna eftergymnasial utbildning.
För att du ska trivas i rollen som kundrådgivare behöver du motiveras av nöjda kunder, utveckla relationer internt och externt samt administration. Du behöver vara effektiv och fokuserad för att lyckas i rollen. Vi är i en förändringsprocess så vi uppskattar om du är självgående och stimuleras av att hitta smarta arbetssätt. Som person är du förtroendeingivande, lösningsorienterad, kvalitetsmedveten och drivande. Du är lyhörd och genuint intresserad av kundens behov och har förmåga att bygga långsiktiga relationer med såväl kunder som medarbetare.

Du är en lagspelare som gillar att sprida energi till teamet. Eftersom vi erbjuder kunden allt under samma tak vill vi att du lyfter blicken och samspelar med dina kollegor. För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför vill vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur. Det är också givet att du precis som vi tycker att hållbarhet är viktigt. Och självklart känner du igen dig i våra värdeord: enkla, engagerade och professionella.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta
Gruppchef Julia Lundström, 031-63 16 84
HR affärspartner Jessica Edenö, 031-63 80 53 
Facklig kontaktperson FORENA Fredrik Haglund, 031- 63 80 35

Vår rekryteringsprocess
Du ansöker enkelt genom att svara på några urvalsfrågor och bifoga CV. Vår rekryteringsprocess utgår ifrån ett fördomsfritt och kompetensbaserat arbetssätt och därför rekryterar vi utan personligt brev och med urvalsfrågor och tester tidigt i processen. Vi tror att det är en process som passar dig som kandidat, då vi gör en rättvis bedömning av dina kompetenser. Efter att du sökt genom att svara på urvalsfrågorna kommer du att få en testinbjudan skickad till dig om du stämmer in på det vi söker. Testerna är två arbetspsykologiska tester. Därefter intervjuar vi de som matchar kompetensprofilen bäst.  

Välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag: 2021-12-16

Kontaktpersoner på detta företaget

Sabina Svensson
031-61 72 10

Sammanfattning

Besöksadress

Östra Hamngatan 32
None

Postadress

41104
1480, 41104

Liknande jobb


6 december 2022