Kundservice Försäkring

Kundservice Försäkring

Arbetsbeskrivning

Har du hjärta för försäljning och service samt vill vara med och bidra till Sveriges bästa kundupplevelse? Vi söker dig som vill vara med och skapa trygghet och möjligheter för Östgötarna. Hos oss blir du en del av ett kompetent gäng med god sammanhållning och ett nära ledarskap.
Du kommer att ingå ett team med drygt 30 kollegor. Tillsammans arbetar vi för att på bästa sätt hjälpa våra privata försäkringstagare. Din uppgift är att se till att våra kunder har den bästa försäkringslösningen anpassad för just dem och till din hjälp har du telefon, dator och härliga kollegor. Du jobbar mot tydligt uppsatta mål där kundnöjdhet och försäljning är i fokus.
För att du ska få rätt förutsättningar att lyckas i din roll kommer anställningen starta med en introduktionsutbildning. Du lär dig då grunden inom våra försäkringsprodukter och dess villkor, över tid kommer du sedan att utvecklas och fördjupa dina kunskaper inom en intressant och utvecklande bransch. Vi arbetar i en regelstyrd bransch där vi ständigt behöver uppdatera oss och förhålla oss till förändringar vilket gör att du i din roll över tid lär dig och fortsätter utvecklas. Vi arbetar med ständiga förbättringar där du har stor möjlighet att bidra med egna idéer och förbättringsförslag gällande våra arbetsprocesser.
Vem är du?
Din bakgrund och tidigare erfarenheter kan variera. framförallt tror vi att det är din potential och dina personliga egenskaper som kommer att få dig att lyckas i rollen.
För att vara aktuell för tjänsten krävs
· Avslutad gymnasieutbildning
· God datavana
· Arbetserfarenhet, gärna med kundkontakt och försäljning
· Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska, annan språkkompetens värdesätts
Vi söker dig som brinner för att leverera service i världsklass genom att visa kunden ett genuint intresse för att identifiera kundens behov och skapa värde. Du drivs samtidigt av att prestera och av att jobba mot tydligt uppsatta mål. För att trivas hos oss ska du tycka om att samarbeta och dela med dig av kunskaper och erfarenheter. Vidare har du lätt för att skapa nya relationer och låter gärna din energi smitta av sig på både kunder och kollegor. Vi verkar på en marknad som ständigt utvecklas och detta kräver att du som person är anpassningsbar, självständig och har ett positivt förhållningssätt till förändringar och nya arbetssätt.
Låter detta intressant?
Ansök då senast den 24 oktober. Om du uppfyller de formella kraven (gymnasieutbildning + arbetslivserfarenhet) kommer du få en länk till Assessios arbetspsykologiska test som vi, tillsammans med din ansökan, sedan använder när vi ska göra urval (detta mejl kan hamna i din skräppost så kolla även där). Testet består av en logisk del och en del med frågor kopplade till din personlighet. Länsförsäkringar Östgöta använder sig av test i urvalsprocessen då det mäter egenskaper som är relevanta för tjänsten och hjälper oss vara objektiv i våra bedömningar.
Vill du veta mer kontakta chef för Kundservice Försäkring, Cecilia Illertz 013- 29 04 47 eller Elin Wigert, HR-Partner, 013-29 07 88. Facklig kontaktperson, Forena, Jens Wäppling, 013 -29 05 83.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkringar Östgöta Linköping
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2021
  • Ansök senast: 24 oktober 2021

Postadress

Platensgatan 11
Linköping, 58104

Liknande jobb


10 november 2021

28 oktober 2021

27 oktober 2021