Kundservice Försäkring

Kundservice Försäkring

Arbetsbeskrivning

Kundservice Försäkring med placering i centrala Linköping. Har du hjärta för försäljning och service samt vill vara med och bidra till Sveriges bästa kundupplevelse? Hos oss blir du en del av "ett härligt gäng" med ett nära ledarskap. Vi har som mål att vara en attraktiv arbetsplats, där vi ser till allas unika talanger. Låter detta intressant?
Du kommer att ingå ett team med drygt 30 kollegor. Tillsammans arbetar vi för att på bästa sätt hjälpa våra privata försäkringstagare. Din uppgift är att se till att våra kunder har den bästa försäkringslösningen anpassad för just dem och till din hjälp har du telefon, dator och härliga kollegor. Du jobbar mot tydligt uppsatta mål där kundnöjdhet och försäljning är i fokus. Vi är måna om att du ska känna dig trygg in din roll och ha rätt förutsättningar för att lyckas. Anställningen startar med en introduktionsutbildning där man fördjupar sig inom våra försäkringsprodukter och dess villkor. Vi arbetar med ständiga förbättringar där du har stor möjlighet att bidra med egna idéer och förbättringsförslag.
Din bakgrund och erfarenheter
De formella kraven är 3-årigt gymnasium och du ska även ha minst tre års arbetslivserfarenhet. Din erfarenhet kan variera men rollen kräver god datavana. Framförallt tror vi att det är din potential och dina personliga egenskaper som kommer att få dig att lyckas i rollen. Du behöver kunna uttrycka dig på svenska i både tal och skrift eftersom arbetet innebär mycket kommunikation både internt och externt. Annan språkkompetens värdesätts.
Vem är du?
Vi söker dig som brinner för att leverera service i världsklass genom att visa kunden ett genuint intresse för att identifiera kundens behov och skapa värde. Du drivs samtidigt av att prestera och av att jobba mot tydligt uppsatta mål. För att trivas hos oss ska du tycka om att samarbeta och dela med dig av kunskaper och erfarenheter. Vidare har du lätt för att skapa nya relationer och låter gärna din energi smitta av sig på både kunder och kollegor. Vi verkar på en marknad som ständigt utvecklas och detta kräver att du som person är anpassningsbar, självständig och har ett positivt förhållningssätt till förändringar och nya arbetssätt. Vi ser olikheter som en tillgång, vi uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla våra tjänster.
Låter detta intressant?
Ansök då senast den 2 maj. Om du uppfyller de formella kraven (gymnasieutbildning + tre års arbetslivserfarenhet) kommer du få en länk till arbetspsykologiska test som vi, tillsammans med din ansökan, sedan använder när vi ska göra urval (detta mejl kan hamna i din skräppost så kolla även där). Länsförsäkringar Östgöta använder sig av test i urvalsprocessen då det mäter egenskaper som är relevanta för tjänsten och hjälper oss vara objektiva i vår bedömning.
Vill du veta mer kontakta chef för Kundservice Försäkring, Cecilia Illertz 013- 29 04 47 eller Elin Wigert, HR-Partner, 013-29 07 88. Facklig kontaktperson, Forena, är Jens Wäppling 013- 29 05 83.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkringar Östgöta Linköping
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 april 2021
  • Ansök senast: 2 maj 2021

Postadress

Platensgatan 11
Linköping, 58104

Liknande jobb


6 december 2022