Kundservicechef

Kundservicechef

Arbetsbeskrivning

Svedala kommun växer och är inne i en mycket spännande och expansiv fas. Inflyttningen till Svedala är större än någonsin. Mod, engagemang, öppenhet och hållbarhet är värdeord som präglar vår vardag.
Kundservice är en del av kommunikationsenheten och tillsammans ökar vi möjligheten att arbeta med och stärka Svedala kommuns varumärke, tillgänglighet och service för kommuninvånare, medarbetare, näringsliv och besökare. Vi vill utveckla vår kundservice och reception till att bli en av Sveriges bästa – och vi behöver din hjälp!

Uppdrag
Brinner du för kundfokuserad kommunikation? Är du en "doer" med stort driv och initiativförmåga? Vill du vara med och skapa kommunikationslösningar som bidrar till innovativ och hållbar framtid för Svedala? Har du dessutom ledaregenskaper och tenderar att inspirera människor runt omkring? Då kan du vara perfekt som kundservicechef i Svedala kommun!

Kundservice är vårt ansikte utåt och vägen in för samtliga frågor som rör kommunen. Vi är stolta representanter för alla våra verksamheter och håller ett starkt medborgarperspektiv. Varje dag har vi kontakter med  våra invånare, företagare och medarbetare, via telefon, webb, sociala medier och besök.  Vi hjälper till med allt från grundläggande behov och enklare frågor till stora drömmar. Exempel på vad vi gör i vardagen är handläggning gällande parkeringstillstånd för rörelsehindrad, administration av bostadsanpassning, felanmälningar av utemiljö och gatubelysning, ta fram ritningar från vårt byggarkiv, registrering av tomtkö, turistinformation m.m. Nyligen har vårt uppdrag ytterligare förstärks med en viktig funktion för konsumentrådgivning.  Vi står även för den interna servicen där vi är behjälpliga med frågor om telefoni, mötesbokningar, postgång och att ta emot besökare till kommunhusets medarbetare. Med andra ord, en arbetsdag i kundservice är väldigt varierande och man lär sig alltid något nytt. Det ställs höga krav på att vara uppdaterad på de senaste nyheterna och det ständiga inflödet av information med ett ansvar att förmedla det vidare både internt inom verksamheten och externt till våra kommuninvånare. 

Som kundservicechef har du ansvar för att leda det dagliga operativa arbetet samt driva utvecklingsarbetet med kundservice och receptionen. Samtidigt är du, tillsammans med arbetsgruppen, en del av det dagliga arbetet, vilket innebär att du också arbetar operativt  med kundservice i telefon, mail och i sociala kanaler samt utför  administrativa uppgifter. Som chef har du personal- och arbetsmiljöansvar och leder och styr verksamheten mot uppsatta mål inom givna ekonomiska ramar. Du är en av kommunens främsta representanter och en viktig förebild för dina medarbetare som kommer att vända sig till dig för vägledning och inspiration.

Kompetens
Vi söker dig som har utbildning och erfarenhet inom ledarskap och arbetsmiljö, organisationsutveckling eller annat som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget.

För att lyckas i rollen som operativ kundservicechef bör du vara trygg i dig själv som ledare med flerårig erfarenhet av att leda team. Du har en dokumenterat god ledarerfarenhet och kan ge exempel på utvecklingsorienterat arbete med framgångsrika resultat inom område kundservice.

Förutom kompetens och kunskap inom kundservice är det också viktigt att du är en medspelare som är duktig på att engagera och inspirera dina kollegor. Detta genom att vara närvarande och stötta, svara på frågor, leda, ge feedback och bekräfta dina medarbetare i vardagen. Vidare är du positiv i din natur, orädd inför att fatta egna beslut och organiserad som person. Rollen kräver att du har lätt för att samarbeta, du är lyhörd samtidigt som du har erfarenhet och kompetens vilken gör att du kan driva och utveckla kundfrågor.

Som person är du en driven och positiv problemlösare med servicekänsla. Du trivs i en miljö där det händer mycket under en arbetsdag och kan fatta självständiga beslut snabbt när situationen kräver det.  Du är professionell och kommunikativ då arbetet innebär mycket kontakt såväl internt som externt. Vidare ser vi att du är flexibel då förutsättningar kan förändras och du kan behöva strukturera om dagen. Andra beskriver dig som relationsskapande, självständig, drivande och modig.  Du är en god kommunikatör i både tal och skrift och digitalt nyfiken och intresserad med god förståelse för system och teknikens användbarhet. 

Har du arbetat inom kundservice och samlat på dig gedigen erfarenhet gällande medborgarkontakt i olika kommunikationskanaler? Har du en passion för att leda ett team i en gemensam riktning? Då kan du vara den vi letar efter! 

Arbetstid/varaktighet
Tillsvidaretjänst på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. 

Lön
Individuell lönesättning tillämpas.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svedala kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 april 2021
  • Ansök senast: 25 april 2021

Liknande jobb


22 april 2024