Kundservicechef

Arbetsbeskrivning

Telge Energi är elbolaget som alltid utmanat branschen. Först sänkte vi priserna, sen kämpade vi mot kolkraften. Nu tar vi nästa kliv och gör det enkelt för människor och företag att agera hållbart. Vi söker nu en affärsmässig kundservicechef och inspiratör som kan skapa positiva relationer såväl inom som utom organisationen. Du kommer att få jobba med ett kunnigt team som varje dag skapar mervärde för våra kunder genom fokus på service.

 

Din dag som Kundservicechef Som Kundservicechef på Telge Energi ansvarar du för att leda, motivera och coacha teamet till att leverera mot våra uppsatta kundservice- och försäljningsmål, samt säkerställa att vi har förmågorna som krävs för att leverera branschens bästa serviceupplevelse. Teamet består av två Gruppchefer, en kundservice-koordinator och ca 25 kundservicemedarbetare.

  Arbetsuppgifter som Kundservicechef:  

Personalansvar för kundservice (Gruppcheferna och Kundservice-koordinatorn rapporterar direkt till dig och kundservicemedarbetarna rapporterar till Gruppcheferna)
Ansvar för att leda utvecklingen av kundservice och utveckla teamet för framtida utmaningar och förändringar
Ansvar för att sätta relevanta KPI:er för Kundservice och försäljning och säkerställa att de uppnås
Merförsäljning
Rapportering och uppföljning av KPI:er
Samordning av serviceaktiviteter
Ansvarig för att bidra till minskning av kundtapp
 

Det här är du Den här tjänsten passar dig som brinner för kvalitet, nöjda kunder och försäljning, och som vill ta nästa steg i din utveckling och utveckla ditt ledarskap. Du vet vad som krävs för att skapa en trygghet hos dina medarbetare, du är den som tar tag i det som behövs och tillsammans med ditt team ser du till att kunderna är nöjda. Du är driven och duktig på att strukturera, prioritera och delegera arbetsuppgifter.

I ditt ledarskap är du positiv, prestigelös och engagerande och arbetar aktivt för att skapa de bästa förutsättningarna för att Kundservice ska lyckas. Du har ett nära ledarskap och har förstått att koll på detaljer samt löpande uppföljning är viktiga framgångsfaktorer. Att effektivisera och förbättra arbetssätt och processer är också en självklar del av din vardag. Du är en lagspelare som gillar nära samarbete med både ditt team och andra avdelningar internt

 

Krav  

Erfarenhet från Kundservice och försäljning
Erfarenhet från elbranschen eller närliggande bransch
Erfarenhet från Telefoni och CRM-system
Mycket goda verbala och skriftliga kunskaper i det svenska språket
 

Meriter  

Erfarenhet av inkasso- och fakturahantering
Erfarenhet av arbete i CRM-system
 

Det här är vi Välkommen till Telge Energi – en del av Telgekoncernen. Inom Telgekoncernen uppmuntrar vi våra medarbetare att utvecklas genom tjänster som erbjuder variation i arbetsuppgifterna och ett stort mått av frihet under ansvar. Vi erbjuder bra förmåner och friskvårdsbidrag. Vi är en organisation som strävar efter mångfald och jämlikhet. Läs mer på https://www.telge.se/jobba/vi-erbjuder/

 

Om Telge Energi Telge Energi är elbolaget som alltid utmanat branschen. Först sänkte vi priserna, sen kämpade vi mot kolkraften. Nu tar vi nästa kliv och gör det enkelt för människor och företag att agera hållbart.

Telge Energi som bolag drivs av att göra bättre varje dag. Vi har växlat över till el märkt Bra Miljöval från förnybara källor. Vi driver dessutom flera initiativ utanför vår kärnaffär exempelvis barnens egna internationella klimatpris Children’s Climate Prize.

Vi jobbar i ett öppet kontorslandskap med närhet till alla avdelningar. Här är det enkelt att tala med varandra och ge feedback för att nå bästa möjliga resultat. Vi trivs väldigt bra ihop och har tid till att skratta med varandra samtidigt som vi fokuserar för affärens bästa. Vårt fokus är försäljning och kundnöjdhet. Läs mer på www.telgeenergi.se.

 

Ansök idag Vi vill gärna höra mer från dig! Skicka din ansökan så snart som möjligt, men allra senast 17 oktober 2021. Varmt välkommen att bli en av oss.

Kontakt Vill du veta mer om tjänsten kontakta Niklas Holberg, Affärsområdeschef Telge Energi 070-660 29 45. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Jenny Östgren, HR-strateg, 08-550 222 83. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision och Marcus Lindvall för SACO, du når båda på 08-550 220 00. Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Magnus Ekenstam

Tobias Schönberg
08-55022965
Niklas Hjalmarsson

Erik Paju

Marielle Hed

Thomas Prim

Susanne Breitner

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telge Energi AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 september 2021
  • Ansök senast: 17 oktober 2021

Besöksadress

Box 633
None

Postadress

Box 633
Södertälje, 15127

Liknande jobb