Kundservicechef till Lernia – Sveriges bästa kundserviceteam

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Lernias kundserviceavdelning är placerad som en central enhet i Malmö och är i en spännande utvecklingsfas. Kundserviceavdelningen på Lernia består idag av 11 personer fördelat på tjänsterna växel, kundservice och innesälj. Vi är stolta över vårt kundtjänstteam som 2015 vann SM i telefoni, en tävling som de varit nominerade i tre år i rad. Kundtjänsteamets mål är att alltid ge professionell service och ett bemötande över förväntan till Lernias kunder – oavsett vad frågan gäller. För att ta nästa steg i vår påbörjade förflyttning, söker vi nu dig som tilltalas av att ansvara för och driva ett sammansvetsat och framgångsrikt team som ständigt siktar på en ökad förbättring och effektivitet – och som motiveras av att axla rollen som Sveriges bästa kundservicechef!

Arbetsuppgifter

I denna roll kommer du ha stora möjligheter att driva teamets utveckling. Övergripande innebär dina arbetsuppgifter att du ska leda ett engagerat och positivt team som ständigt utvecklas utifrån marknadens förutsättningar och möjligheter.

Du vet hur man möter kunderna på bästa sätt och vad ett professionellt bemötande innebär. Som kundservicechef är det du som kommer visa vägen för hur vi bemöter och behandlar våra kunder så att relationen utvecklas och förstärks. Du har också en stark vilja och ambition att kontinuerligt arbeta med förbättringsprocesser. Utöver detta stimuleras du av att arbeta efter ett mångfaldhetsperspektiv och är väl insatt i vad detta innebär och vilka fördelar det innebär för verksamheten. Lernias kundserviceavdelning tillhör marknadsavdelningen och du rapporterar direkt till marknadschefen. Som kundservicechef har du resultat- och personalansvar över avdelningen.

I din roll som kundservicechef kommer du ansvara för följande arbetsuppgifter:

• Effektivt och strategiskt planera, organisera och driva verksamheten
• Personalansvar och rekrytering
• Arbeta aktivt för att nå uppsatta mål
• Utbildning och coachning av kundservice, växel och innesälj
• Kvalitetsarbete, statistik, rapportering och budgetansvar
• Samarbete med övriga divisioner inom Lernia
• Analysera rapporter och verkställa åtgärder

Din bakgrund

Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av att utveckla kundserviceprocesser, tjänsteerbjudanden och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av försäljningsrelaterade kundaktiviteter. För att trivas och lyckas bra i denna tjänst efterfrågar vi följande kompetenser och erfarenheter:

• Minst 3 års erfarenhet av personalansvar
• Minst 3 års erfarenhet av försäljning och kundservice
• Relevant utbildning inom sälj/marknadsföring/ekonomi
• Flytande svenska och engelska muntligt och skriftligt
• Det är ett krav att du haft eget budgetansvar och att du har tidigare erfarenhet av personalplanering

Personliga egenskaper

För att trivas och lyckas i rollen som kundservicechef tror vi att du har följande egenskaper:

• Stort intresse av att möta människor från olika kulturer och bakgrunder
• Genuint intresse av mångfaldsfrågor
• God känsla och intresse för försäljning och försäljningsfrämjande aktiviteter
• Resultatorienterad och triggas av att ständigt uppnå nya mål och förbättringsåtgärder
• God kommunikation och samarbetsförmåga
• Vana vid högt tempo och god prioriteringsförmåga
• Utåtriktad och hög social kompetens
• Strukturerad och har förmåga att se helhetsperspektivet, så väl som detaljer
• Brinner för ett bemötande av kunder i världsklass



Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Tillsvidareanställning/heltid/Malmö

Tillträdesdag

Enligt överenskommelse

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mimmi Nilsson
0722-54 11 63
Mimmi Nilsson

Amy Frick
0722-54 17 68
Charlotta Stjärnfäldt

Susanne Moe
072-25 411 54
Anette Johansson
0722541166
Yvonne Jonsson
0722-541165
Mimmi Nilsson
0722-541163
Yvonne Jonsson

Carina Costa-Correa

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Malmö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 14 december 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Malmö
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Malmö, 21733

Liknande jobb


8 maj 2024

Operativ chef

Operativ chef

6 maj 2024