Kundsupport inom logistik till Axess Logistics!

Kundsupport inom logistik till Axess Logistics!

Arbetsbeskrivning

Är du nyfiken på en erfarenhet inom Kundsupport och Kogistik? Vill du arbeta i ett team som värderar kommunikation och samarbete? Stimuleras du av problemlösning? Då kan tjänsten som Kundsupport på Axess Logistics vara tjänsten för dig!

Om Axess Logistics
"Axess Logistics stora passion är bilar och biltransporter. Vi transporterar och anpassar bilar åt återförsäljare. Två uppdrag vi utför med lika delar kvalitet och effektivitet. Genom våra skräddarsydda logistiklösningar och unika infrastruktur är vi de enda att erbjuda en totallösning av billogistik för importerade fordon till den skandinaviska marknaden. Vår höga kapacitet i kombination med vårt stora tekniska kunnande, har lett oss att bli en av marknadens ledande påbyggare. Tillsammans gör vi det möjligt att få hem en färdigutrustad bil som är klar för leverarans. Vi arbetar kompetent, effektivt, lösningsorienterat och nytänkande. Alltid med kundens behov i fokus och vi är med dig från första kontakten till slutleverans. Tillsammans med oss är ni alltid redo.”

Om tjänsten som Kundsupport
I rollen som Kundsupport kommer du att bli en nyckelspelare för att säkerställa kundnöjdhet kring transport- och logistikflöden mellan Axess Logistics och verksamhetens kunder. Detta gör du genom att behandla olika ärenden, som främst kommer från återförsäljare och generalagenter, via telefon, mail och ett ärendehanteringssystem. Vidare kommer du parallellt att arbeta med andra system för att hantera transportbokningar, transportändringar, uppföljning av sändningar och andra diverse avvikelser och administrativa uppgifter som kan förekomma. På sikt kan du även komma arbeta med produktionsärenden vilket innebär att du bokar tjänster för montering av tillbehör på fordonen.

Du kommer att bli en del av ett kompetent och härligt team bestående av åtta personer som sitter i ett kontorslandskap på det nyrenoverade kontoret beläget på Ruskvädersgatan i Göteborg. Du kommer att få en god introduktion, där du steg för steg tar dig an mer ansvar och utvecklas i din roll.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:  Hantera transportärenden via telefon, mail och ett ärendehanteringssystem.
Vara med och utveckla arbetssätt och processer för hur teamet ska arbeta framåt för att bli än mer effektiva och kvalitetssäkra.
Om dig
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet inom antingen service, kundsupport, IT, transport, logistik och/eller supply chain. Har du tidigare arbetat med ärendehanteringssystem, fördelaktig i Dynamics 365 är detta meriterande. För att lyckas i tjänsten behöver du behärska svenska och engelska flytande samt besitta god datorvana då du kommer arbeta i ett flertal system och program parallellt.

Vidare söker vi dig som motiveras av att lösa problem och som får energi av att hjälpa och föra dialog med kunder. Då du aldrig blir helt fullärd på Axess Logistics ser vi att du är en nyfiken person som vågar fråga och som själv gärna delar med dig av din kunskap. För att trivas med arbetsgifterna ser vi också att du är en noggrann person som har en god fallenhet för att skapa struktur och prioritera.

Viktigt för tjänsten är: Arbetserfarenhet inom service, support, IT, transport, logistik, transport och/eller supply chain.
Att du är noggrann, kommunikativ , nyfiken och positiv.
God datavana.
Flytande språkkunskaper i svenska och engelska.
Övrigt
Start: Enligt överenskommelse.
Plats: Ruskvädersgatan 10, Göteborg.
Omfattning: Konsultuppdrag om 6 månader, goda möjligheter till förlängning/överrekrytering.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Axess Logistics Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2023
  • Ansök senast: 27 april 2023

Liknande jobb


13 oktober 2023

Distributionskoordinator

Distributionskoordinator

5 oktober 2023