Kundtjänstmedarbetare/Solution Specialist till vår Globala kund

Kundtjänstmedarbetare/Solution Specialist till vår Globala kund

Arbetsbeskrivning

Har du flera års erfarenhet av kundservice och vill arbeta i en roll som kombinerar logistik och administration? Vi söker nu flera Kundtjänstmedarbetare/customer solution specialist till vår globala kund i Mölndal.

Om tjänsten
Som kundtjänstmedarbetare/Customer Solution Speicalist kommer du att behandla mer komplexa försäljningar och fakturor så att kundorder skickas, faktureras och betalas korrekt och i tid i relevanta system enligt definierade processer och standarder. Du kommer också att svara på komplexa interna och kundförfrågningar gällande produkttillgänglighet, priser, leveranstider och status på beställningar så att förfrågningar hanteras snabbt och korrekt.

I rollen kommer du att hantera speciella och/eller mer komplexa förfrågningar från kunder samt kommunicera med personal från andra områden i organisationen, såsom produktion, lager, transport eller distribution, för att bekräfta orderstatus och lösa mer komplexa kundklagomål. Du kommer att göra beräkningar och analyser för att korrekt sammanställa och rapportera statistik samt ge rekommendationer.

Vidare ingår det i rollen att lägga in data i databaser eller andra datoriserade system för att hålla uppdaterade kundregister; för att spåra status för beställningar, leveranser och att generera försäljningsrapporter och statistik. Utförande av försäljningsdokumentation, förslag, rapporter och korrespondens såsom försäljningskontrakt och underhållsavtal. Ha kontakt med sales för att hålla dem uppdaterade gällande kundernas behov.

Som kundtjänstmedarbetare/Solution Specialist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Hantera, registrera och följa upp orderflöden och reklamationer
• Uppdatering och underhåll av kund- och artikeldata
• Hantera förfrågningar från både kunder och interna kollegor gällande orderstatus, produkttillgänglighet, priser, leveranstider, produktspecifikationer mm.
• Kontakt med våra lager och speditörer gällande frågor om transporter, distribution, lageradministration och uppföljning
• Vid behov bistå med analyser och uppföljning av KPI:er
• Ha förståelse för kundens behov, bygga förtroendefulla relationer och ge högkvalitativ service till både interna och externa kunder

Om dig
För att lyckas i rollen är du självgående, har en positiv attityd och gillar att arbeta i team samt att du tar personligt ansvar för och driver ditt arbete framåt. Du gillar att lägga upp ditt arbete på ett strukturerat och metodiskt sätt och du har förmågan att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Du har inga problem att ta hjälp av kollegor som vet vad du inte kan.
Slutligen tycker du om att arbeta i ett högre tempo där du proaktivt identifierar lösningar för att kunna säkerställa hög effektivitet såväl som kvalitet i ditt arbete.

Viktigt för tjänsten är
• Eftergymnasial utbildning inom logistik, ekonomi eller liknande
• Problemlösningsmentalitet.
• Goda kunskaper i Microsoft Office-verktyg, närmare bestämt i Excel
• Engelska är obligatorisk i tal och skrift
• Gärna kunskaper i ett eller flera av de nordiska/baltiska språken
• Erfarenhet av arbete inom kundservice och med logistikflöden är meriterande
• SAP R/3, C/4 och S/4 HANA-kompetenser är värdefullt

Om du är redo för utmaningen och tycker att detta låter som dig, ansök idag! Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

Kontaktuppgifter
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Beatrice Arvidsson via Beatrice.Arvidsson@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Customer Service Specialist, Customer Support, Specialist, Solution Specialist, Kundservice, Kundtjänst, Kundsupport, Svenska, Swedish, Engelska, English, Logistik, Logistics, Admin, Administration, Göteborg, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 5 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 oktober 2022
  • Ansök senast: 23 november 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Team Manager

Team Manager

14 maj 2024

8 maj 2024