Kundvärd - timanställning

Arbetsbeskrivning

Till vårt kundvärdsteam söker vi timanställda som brinner för service.

Det ska vara enkelt att komma i kontakt med LKF och därför arbetar vi kontinuerligt med att vässa våra arbetssätt och processer där vi kundvärdar är den första viktiga kontakten in för våra kunder. Kundcenter är första intrycket och ansiktet utåt – vilket innebär att vi genom vårt agerande och sätt att svara och vara, strävar efter att inge en så bra känsla som möjligt hos kunden och i varje tillfälle leverera ”det lilla extra”. Vårt bemötande, internt och externt, genomsyras av våra värderingar "Pålitlig, mänsklig, långsiktig, utvecklande”.

Rollens huvudsakliga uppgifter innehåller bland annat:


• Ge en proffsig service genom att lösa problem, ge tips och råd, samt anpassa information och tjänster efter kundens behov, vilket sker genom fysiska och digitala möten såsom mail, telefonsamtal, chatt och sociala medier.
• Besvara allmänna frågor kring boendet såsom bokö, uthyrning, tillval, hyra osv.
• Ta emot och hantera externa och interna serviceanmälningar samt säkerställa hög kvalitet i processen av arbetsorder till hantverkare och tekniker.
• Vara den första viktiga kontakten för kunden och eftersträva minsta möjliga återkomster i kundens ärende.
• Bedöma och upprätta kundärenden och säkerställa rätt mottagare.
• Utföra telefonistarbete.

Vem är du?

Vi söker dig som är i början av din utbildning inom service management, facility management eller motsvarande. Du vill kombinera dina studier med en flexibel anställning (timlön) hos oss.

Vi vill att du har erfarenhet från kundservicerelaterat arbete där du samlat på dig egenskaper och förmågor att prioritera och navigera bland uppgifterna med enkelhet, även i perioder av högre belastning. Du vet att flexibilitet och förmåga att ta snabba beslut är avgörande för ett gott kundmöte. Vidare kan du med enkelhet anpassa ditt bemötande till kunder med olika behov och förutsättningar i en miljö som innehåller kulturella skillnader.

För att trivas och göra ett riktigt bra jobb som kundvärd så krävs det att du brinner för service och bemötande av människor med olika typer av behov. Genom ditt sätt att vara har du förmågan att skapa goda hållbara relationer och sprida energi både internt och externt. Du är en sann lagspelare med ett engagemang som genomsyrar allt du gör, och du har öga för detaljer och kvalitet.

Du blir en del av kundvärdsteamet som ansvarar för det första viktiga intrycket hos kunden och med ditt höga sinne för värdskap och ständiga leende på läpparna säkerställer du att det varma bemötandet blir ett bestående intryck av LKF. Vi ser att du genuint gillar att hjälpa människor och supportera kollegor inom och mellan avdelningsgränserna, likt ”spindeln i nätet”.

Du är flexibel med dina arbetstider, kan vid behov hoppa in med kort varsel och har möjlighet att arbeta mer under sommaren och andra semesterperioder.

Arbetstiden är uppskattningsvis ca 8-10 timmar i veckan men det kan variera.

Krav på rollen:


• Pågående eller eftergymnasial utbildning inom service management, facility management eller motsvarande där du kan dra nytta av din teori i praktiken
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Fler språk är meriterande.
• Mycket god systemvana och förmåga att navigera i olika system och informationskanaler. Erfarenhet av Vitec och  Lime CRM är meriterande.
• Du behöver vara flexibel och kunna hoppa in med kort varsel samt ha möjlighet att arbeta minst en dag i veckan.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och ta hänsyn till kompetens och egenskaper som kompletterar teamet.

Frågor om tjänsten skickas till kundvärdschef Anna Olofsson, anna.olofsson@lkf.se

Sista ansökningsdag är 231130, rekrytering sker löpande

Kontaktpersoner på detta företaget

Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Charlotta Wærn, Personalchef
046-358535
Linda Edström, Områdeschef
046-35 85 34
Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Åsa Johansson, Miljöansvarig
046-358564
Christer Jönsson, Områdeschef
046-358567
Rolf Karlsson, Områdeschef
046-358569
Peter  Ovenlund, Byggnadschef
046-358506

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lunds Kommuns Fastighets AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 november 2023
  • Ansök senast: 30 november 2023

Besöksadress

Box 1675 22101 Lund
None

Postadress

Box 1675
Lund, 22101

Liknande jobb


Förvaltningsassistent 100%

Förvaltningsassistent 100%

12 februari 2024

16 januari 2024

Förvaltningsassistent - Boden

Förvaltningsassistent - Boden

9 november 2023