Kvalificerad utredare

Arbetsbeskrivning

Bolagsverket granskar, registrerar och informerar för ett enkelt företagande och ett rättssäkert näringsliv. Vi registrerar företag och tar emot årsredovisningar. Hos oss kan du söka och köpa företagsfakta från våra register. Vi finns i Sundsvall - Norrlands huvudstad - och är drygt 500 anställda. Våra värdeord kompetens, engagemang och kundnytta, vägleder oss i vårt arbete. Vi strävar efter att vår arbetsplats ska spegla mångfalden i samhället, dessutom vill vi inspirera till goda levnadsvanor och ökat hälsomedvetande hos våra anställda.

Bolagsverkets mål är bland annat att det ska vara enkelt att starta och driva företag i Sverige. Vill du vara med och skapa förutsättningarna för det är det här jobbet för dig! Vi erbjuder ett arbete i en dynamisk miljö med krav på flexibilitet och kompetens och med stora möjligheter att själv få påverka sin roll.




ARBETSUPPGIFTER
Vi behöver förstärka med ytterligare en utredare som har lång erfarenhet inom utrednings- och analysområdet.

Bolagsverket har en viktig roll att tillsammans med andra aktörer bidra till en enklare vardag för företag och företagande. Det tillsammans med all annan utveckling som verket driver och deltar i gör att vi måste säkerställa att utredningar tas om hand på ett effektivt sätt.

Du ansvarar för att genomföra utredningar och analyser samt för att se och analysera relationer, dra slutsatser och sätta in dem i ett större sammanhang. Detta arbete kan ske såväl av dig enskilt eller tillsammans med andra kompetenser. Du blir därmed en viktig spelare tillsammans med andra i arbetet med att förstärka kopplingen mellan utredningar, analyser och verksamhetsutveckling.

I arbetet har du många kontakter både internt och externt med verkets kunder, departement och andra myndigheter. Resor förekommer.




KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har några års erfarenhet av utredningsarbete inom statsförvaltningen. Du är en analytiskt orienterad samhällsvetare, exempelvis statsvetare eller nationalekonom alternativ har du annan relevant utbildning som vi bedömer som likvärdig, exempelvis med inriktning mot näringslivs- eller marknadsfrågor. Du har en forskarbakgrund och har goda kunskaper inom kvantitativ och kvalitativ analysmetoder. Du kan analysera relationer och dra slutsatser för att utifrån detta ge kvalificerade och väl avvägda rekommendationer.

Vi ser helst att du har erfarenhet av arbete i ledande roll exmpelvis som projektledare. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kvalificerade arbetsuppgifter som inkluderat organisationsövergripande områden/utveckling. Det är även positivt om du bedrivit omvärldsbevakning som en del av ditt tidigiare arbete, helst avseende makroekonomisk utveckling eller närlingslivsfrågor. Du har ett intresse för verksamhetsutveckling och du är nytänkande. Självklart är du mycket duktig på att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Det är även positivt om du arbetat i nätverk med andra myndigheter.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper; det är viktigt att du har ett eget driv och är nyfiken. Du är kommunikativ och smidig i relationer och är van att föra en dialog och argumentera i olika situationer och sammanhang. Du tar ansvar för att din kompetens används och inte minst att du använder andras kompetens. Du trivs i en lärande organisation där pedagogiska egenskaper värdesätts.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef omvärldsanalysenheten Monica Grahn
060-18 44 92
Fackliga representanter för SACO, SEKO och ST
0771-670 670
Enhetschef Samverkansenheten Annika Follin
060-18 41 02
Stf avdelningschef/enhetschef Bo Lagerqvist
060-18 40 08
Enhetschef för digital tjänstedesign Aastrup Kristin
060-184662

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bolagsverket SUNDSVALL
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 20 mars 2014

Besöksadress

Stuvarvägen 21 85181 SUNDSVALL
None

Liknande jobb


17 maj 2024

VA-handläggare

VA-handläggare

10 juni 2024