Kvalitetssäkringssamordnare till Stödenheten

Kvalitetssäkringssamordnare till Stödenheten

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som kvalitetssäkringssamordnare för ett vikariat t.o.m 2021-12-31!

Hos oss på Stödenheten arbetar vi övergripande med systematiskt kvalitets- och utvecklingsarbete inom funktionshinderområdet. Vår enhet ligger under vård- och omsorgsförvaltningen inom funktionshinderområdet och består av kvalitetssäkringssamordnare och utvecklare. I vårt arbete får vi in uppdrag från enhetschefer eller andra uppdragsgivare från olika enheter inom områdena LSS, Socialpsykiatri, Daglig verksamhet/Sysselsättning, Boendestöd, Personlig assistans och Barn.

Stödet vi ger till enheterna handlar ofta om frågor gällande dokumentation, förhållningssätt och bemötande och metodstöd. Vi planerar tillsammans med uppdragsgivaren hur, när och på vilket sätt uppdraget ska genomföras samt stämmer av en relevant tidplan för uppdraget. Dessutom arbetar vi även med intern utveckling, som process- och metodarbete samt med utbildningar inom funktionshinderområdet. Det kan exempelvis avse interna utbildningar för både personal och brukare.

Våra inkomna uppdrag till Stödenheten fördelas utifrån den erfarenhet och kompetens som finns bland oss i arbetsgruppen. Vi består totalt av 15 kvalitetssäkringssamordnare, 7 utvecklare samt enhetschef. Vill du bli en del av oss och vårt arbete?




ARBETSUPPGIFTER
Vill du bidra till kvalitetssäkring genom goda och hållbara stödprocesser? Nu söker vi dig som kvalitetssäkringssamordnare för ett vikariat t.o.m 2021-12-31!

Som kvalitetssäkringssamordnare hos oss arbetar du verksamhetsnära och stöttar enheter inom funktionshinderområdet i uppdrag som enheterna efterfrågat. Det avser ofta frågor om dokumentation, förhållningssätt/bemötande och metodstöd, och sker ofta ute på enheten. Din arbetsplats är både i verksamheterna och i Stödenhetens lokaler på Kungsgatan 9. I ditt uppdrag som kvalitetssäkringssamordnare ingår bland annat arbetsmoment som:

• stödja enhetschefer och verksamhet i planeringen inför implementering av etablerade och nya arbetssätt och metoder,
• handleda enskilda medarbetare och arbetsgrupper i brukarärenden, exempelvis gällande bemötande och metodval,
• utbilda arbetsgrupper via uppdrag från enhetschef eller genom formella interna utbildningstillfällen,
• driva utvecklingsarbete inom område funktionshinder genom att deltaga i interna och externa arbetsgrupper, projekt och dylikt,
• granska verksamheter på uppdrag av enhetschef eller avdelningschef,
• vara support till medarbetare via mejl, telefon eller digitala möten på dagtid,
• arbeta fram och revidera material såsom instruktioner, manualer, utbildningsmaterial, mallar och rutiner samt
• samverka med andra nyckelpersoner inom och mellan förvaltningar.





KVALIFIKATIONER
För tjänsten som kvalitetssäkringssamordnare söker vi dig med en högskoleutbildning som omfattar 180hp/120p. Du har dessutom erfarenhet av arbete inom funktionshinderområdet, erfarenhet av arbete med dokumentation samt goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Meriterande för tjänsten är om du
• har arbetat som kvalitetssäkringssamordnare, eller liknande kvalitetsfunktion
• har arbetat i en handledande funktion
• har kunskaper om lagrum som SoL och LSS
• har kunskaper om relevanta arbetssätt och metoder, som exempelvis Tillämpad beteendeanalys eller PFA (pedagogiskt förhållnings- och arbetssätt)
• har kunskaper om kognition

För att lyckas i rollen värderar även dina personliga egenskaper. Vi söker dig som självständigt har förmågan att ta dig an olika uppdrag och är lyhörd för behovet/önskemålet från uppdragsgivaren. Därefter hittar du sätt att anpassa upplägget efter just det behovet och finner dig i att ibland behöva göra ändringar under resans gång. Du har lätt för att skapa kontakt med nya individer i arbetet och har därmed även lätt att ta nya grupper. Vi ser positivt på om du är öppen för att utvecklas i arbetet och är modig på sättet att våga anta nya arbetsmoment. I samarbetet är du en prestigelös lagspelare som är öppen för andras input.


Vi på Stödenheten önskar dig varmt välkommen med din ansökan!





ÖVRIGT
Vill du vara med och leda vägen?
Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.


Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52
Susanne Nickel

Therese Kristiansson
016-710 51 38
Namn på facklig företrädare lämnas vid förfrågan

Robert Isaksson
016-710 12 37
Sofia Kroné Karlsson (semester v.28-31, vid fråg

Ing-Britt Hagström
016-710 12 07
Fredrik Wetterling
016-710 26 42
Frågor gällande tjänsterna; kontaktpersoner är a

Jörgen Axelsson
016- 710 21 32

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eskilstuna kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2021
  • Ansök senast: 2 maj 2021

Besöksadress

63186 Eskilstuna
None

Liknande jobb


Ledningskoordinator

Ledningskoordinator

12 maj 2021