Kvalitetsstrateg med fokus på äldreomsorg

Kvalitetsstrateg med fokus på äldreomsorg

Arbetsbeskrivning

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 100 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.



Om oss

Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar.

Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

Inom enheten för Kansli & Kvalitet söker vi nu en kvalitetsstrateg med inriktning mot äldreomsorgen och socialtjänstområdet till vårt kvalitetsteam. Teamet består idag av fem kvalitetsstrateger och vår kvalitetschef. Inom enheten finns också kollegor med kansli-, utrednings- och strategiska funktioner. Vi sitter i trivsamma lokaler centralt placerade i Lund, med närhet till både kommunikation samt mat- och kulturinspiration. 

Som anställd hos oss har du tillgång till en rad förmåner. Du kan läsa mer om dessa på www.lund.se/formaner

Arbetsuppgifter

Brinner du för kvalitets- och utvecklingsfrågor? Då kanske detta uppdrag är något för dig!

Vård- och omsorgsförvaltningen söker nu en kvalitetsstrateg som vill vara med och fortsätta att utveckla det systematiska kvalitets- och förbättringsarbetet och följa upp kvaliteten i den interna och externa verksamheten. Tjänsten är i första hand inriktad mot äldreomsorg och omfattar även samordning av nationella uppföljningar inom området samt utredningar av olika omfattningar.

Som kvalitetsstrateg hos oss arbetar du förvaltningsövergripande. Genom strukturerad uppföljning och systematiska strukturer är du en viktig del i att skapa bra underlag och förutsättningar för våra chefer, så att de på ett tydligt och enkelt sätt kan följa, styra och utveckla sin verksamhet.

I rollen som kvalitetsstrateg har du många kontakter med olika verksamheter och funktioner, både internt och externt. Du är kommunens representant gentemot våra externa utförare av hemtjänst och hemsjukvård och ansvarar för upphandlingsprocesser samt avtalsuppföljning. Din förmåga att skapa professionella och goda kontakter är därför en viktig nyckel till framgång. Vi erbjuder dig ett spännande arbete där du tillsammans med trevliga kollegor har möjlighet att göra skillnad.

Vi söker dig som

har relevant universitets- eller högskoleutbildning (lägst kandidatnivå 180 hp) och som har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, med inriktning mot äldreomsorg. Vi ser det som meriterande om du har arbetat med uppföljning av externa utförare. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av LSS och funktionshinderområdet. För tjänsten krävs att du har kunskap kring lagrummen som styr vård- och omsorgsarbetet samt en förståelse för och ett intresse för området. Det är en fördel om du har någon form av juridisk utbildning till exempel kring upphandling eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant.

Vi ser gärna också att du har arbetat med uppföljning, statistik och analys samt att du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift. Erfarenhet av att skriva utredningar och andra typer av rapporter är viktig.

För att vara framgångsrik i kvalitetsstrategsrollen krävs att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter som nämns ovan i denna annons, och som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Det är viktigt att du har erfarenhet inom systematiskt kvalitetsarbete och vi ser det som meriterande om du har arbetat som kvalitetsstrateg, eller motsvarande roll som arbetsgivaren bedömer relevant. Har du varit projektledare eller arbetat med processledning är det en fördel, likaså om du har erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation. Utöver ovanstående är det också meriterande om du har kunskap om eller erfarenhet av handläggningsprocessen inom vård och omsorg.

Som person brinner du för ditt arbete och vill ha roligt på jobbet. Du är prestigelös och arbetar lika gärna ensam som i grupp. Du är uthållig i arbetet med att ständigt utveckla och förbättra samt trivs med att ha ett helhetsperspektiv, men även att kunna se viktiga detaljer. Du tar initiativ, är kontaktskapande och har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga.

Det är av vikt att du gillar ordning och reda, struktur och systematik samt att du känner dig bekväm med att hugga tag i olika frågor och flytta mellan uppdrag.

Det är även ett stort plus om du har arbetat med stödsystem som Stratsys, Qlikview och Webropol. Det är dock inget krav.

Övrigt

Vi planerar intervjuer till den senare delen av januari 2023.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval.

Varmt välkommen med din ansökan! 

Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 december 2022
  • Ansök senast: 15 januari 2023

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


kvalitet ansvarig

kvalitet ansvarig

8 maj 2024

Kvalitetstekniker

3 maj 2024