OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning
Omsorgsförvaltningen leds politiskt av en omsorgsnämnd med ansvar för äldreomsorg och handikappomsorg/socialpsykiatri och en socialnämnd med ansvar för Individ- och familjeomsorg och sysselsätter 1200 personer. Omsorgsförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden, varav två är inom äldreomsorgen, ett inom handikappomsorg/socialpsykiatri och ett inom individ- och familjeomsorg samt med ett centralt kansli. Du kommer att bli direkt underställd förvaltningschefen och din placering blir i omsorgsförvaltningens kansli.
Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår utredning, uppföljning och utvärderings arbete. Vägledande för uppgiften är de krav som ställs i lagstiftningen samt socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd om kvalitetssystem inom hälso- och sjukvård inom omsorgen om äldre och funktionshindrade samt inom socialtjänstens individ och familjeomsorg. Utifrån denna grund blir din uppgift att organisera och utveckla ett aktivt och strukturerat kvalitetsarbete samt samordna genomförandet av olika aktiviteter i syfte att utveckla kvaliteten. Självklart står den enskilde brukaren i fokus för vårt kvalitetsutvecklingsarbete
Utbildning/Erfarenhet
Vi söker Dig som har en högskoleexamen eller annan högre utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. Du ska stödja cheferna i kvalitetsarbetet och jobbar utifrån politiska mål och krav i övrigt som ställs på verksamheten. Du kommer att vara delaktig i utvecklings-, förändrings- och effektiviseringsarbeten. Du ska ha förmåga att planera, administrera och organisera. Arbetet kräver god samarbetsförmåga, flexibilitet, självständighet, förmåga till helhetssyn, vara stresstålig och vara initiativrik. Erfarenhet från kvalitetsutvecklingsarbete inom socialtjänst och hälso- och sjukvård ser vi som särskilt meriterande. Vi värdesätter gedigna kunskaper om effektiva strategier, metoder och hjälpmedel inom kvalitetsområdet. Kunskap och vana att använda datorn som arbetsredskap. Arbetet ställer krav på kvalificerad kommunikativ förmåga, vilket bl a förutsätter goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Doris Zetterqvist
0454-30 75 80
SACO Margareta Svensson
0454-819 78
Vision Agneta Gårdesten
0454-30 77 09
Vårdförbundet Anita Brorsson
0454-30 78 42
Verksamhetchef Hälso-och sjukvård Ing-Britt Håkansson
0454-810 70
FSA Margareta Svensson
0454-819 78
Verksamhetschef Hälso-och sjukvård Ing-Britt Håkansson
0454-810 70
LSR Emma Andersson
0454-30 71 50
Enhetschef Lavona Johansson
0454-817 47
SSR Claudia Hahn-Johansson
0454-817 33