Läkemedelsföretag söker ny Inköpare / Logistiker

Arbetsbeskrivning

Meda söker Inköpare / Logistiker Meda är ett ledande internationellt specialty pharmaföretag med fokus på marknadsföring och läkemedelsutveckling i sen klinisk fas.Meda har full representation i Europa och USA med egna försäljningsorganisationer i 50 länder.Meda marknadsför receptbelagda och receptfria läkemedel och medicinteknisk utrustning.Meda AB är ett moderbolag i koncernen och huvudkontoret ligger i Solna, utanför Stockholm.Meda är noterat under Large Cap på Nasdaq OMX Nordic Exchange i Stockholm.Företaget är starkt inom en mycket intressant bransch och präglas av en kultur där det händer mycket.De anställda tar stort eget ansvar och är väldigt kvalitetsmedvetna av sig. Nu söker vi en ersättare till kontoret i Solna för en medarbetare som går på föräldraledighet! Arbetsbeskrivning: Du kommer att ingå i gruppen för Nordisk Logistik / Supply-Chain Services som idag består av 8 personer.Meda AB är ett internationellt bolag och arbetat innebär många kontakter både internt och externt.Du kommer att ha många kundkontakter både muntligen och via mail.Det förekommer även mycket administration i ditt dagliga arbete vilket främst kommer att vara i Excel och i deras nuvarande affärssystem Scala.Detta kommer dock att bytas ut inom ett halvår till Microsofts affärssystem.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: -Behovsplanering inklusive bearbetning av prognoser från marknadsorganisationerna -Ta emot och registrerar exportorder från nordiska dotterbolag -Orderläggning och leveransbevakning mot leverantör -Inläsning av försäljningsfiler -Kontakt med lagerhållare och distributörer -Följa upp och bevaka lagernivåer -Lageravstämning för definierat sortiment/bolag -REPA, SGÅ och Infrastatsredovisning -Delta i implementering av nytt affärssystem Arbetets omfattning: Heltid, kontorstider med viss flex.Detta är ett föräldravikariat som löper från maj till mitten av januari. Kompetenskrav: Du har en högskoleutbildning inom Inköp, Logistik, Supply-Chain eller liknande.Du har arbetat med liknande uppgifter i minst 1år och känner dig trygg i din roll.Har du erfarenhet från läkemedelsbranschen är det en merit men inget krav.Du har god PC-vana och hanterar Officepaketet bra.Vi ser gärna att du är van att arbeta i något av de större affärssystemen.Då Medas kunder/leverantör främst finns i Europa och USA så är det ett krav att du talar och skriver engelska obehindrat. Personliga egenskaper: För att trivas på företaget tror vi att du är en självständig person som är mycket serviceinriktad.Du kan hantera många olika kundkontakter och stimuleras av att hjälpa andra.Då företaget hanterar många olika artiklar är din noggrannhet och kvalitetsnivå mycket viktig.Det kommer underlätta för dig om du är sifferintresserad och tycker det är roligt att arbeta administrativt.Då det händer mycket inom läkemedelbranschen just nu så är det viktigt att du är prestigelös och kan ändra om din agenda för dagen då viktiga saker snabbt kan dyka upp. Intresserad?Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.Vi behandlar ansökningar löpande. Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet.Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Brainpeople
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 29 april 2010
  • Ansök senast: 15 juni 2010

Besöksadress

Industrigatan 4A
None

Postadress

None
STOCKHOLM, 11246

Liknande jobb


28 maj 2024

Kvalificerad inköpare

Kvalificerad inköpare

28 maj 2024

Category Manager Airline Operations to SAS, Stockholm

Category Manager Airline Operations to SAS, Stockholm

17 maj 2024