Lång uppdrag som projektadministratör!

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi en projektadministratör i vår kunds räkning! Vi söker dig som tycker om att ha många bollar i luften och tycker om ett strukturerat arbetssätt. Uppdragets omfattning är 100% och förväntas att starta 16-01-2023 och pågå till 31-12-2026.

Uppdragsbeskrivning
Projektadministratören är spindeln i nätet med många kontaktytor, både internt och externt. Projektadministratören ska vara projektledaren behjälplig och bidra till att effektivisera verksamheten genom att stödja projektmedlemmarna och skapa struktur. Administratören behöver vidare ha en god prioriteringsförmåga och vana av att arbeta med många uppgifter samtidigt.

Som projektadministratör ska du som främsta arbetsuppgift stötta projektet med de administrativa arbetsuppgifterna.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Diarieföra handlingar i kundens system EDIT samt vara behjälplig vid begäran om offentliga handlingar från extern part

- Skriva protokoll vid möten och workshops samt distribuera och arkivera dessa

- Vid behov utföra mötesbokningar, resebeställningar

- Administrera projektverktyg, så som behörigheter, nya användare och funktioner

- Hantera beställningar av IT- och kontorsmaterial, passerkort till anläggningar

- Fakturahantering samt kontering av inkommande fakturor i Agresso

- Kvalitetssäkra underlagen till fakturor

- Kontroll av inrapporterade tider från olika konsulter och entreprenörer

- On/Off-boarding av projektmedlemmar

- Bistå vid anskaffning och avslut av konsultuppdrag

- Utbilda/Vägleda i administrativt metodstöd och administrativa rutiner

- Medverka och bidra till utveckling av kundens administratörsnätverk

- Vara behjälplig med arbetsuppgifter som närmaste chef/projektledare önskar

Om dig

För att axla rollen som projektadministratör tror vi att du är strukturerad, självständig och är inte rädd för att ta egna initiativ. Vi tror också att du är van vid att ha många bollar i luften och trivs i en miljö där det är full fart. För att trivas i rollen ser vi gärna att du har ett öga för service och besitter en god kommunikativ förmåga.

För att axla rollen ser vi gärna att du har dokumenterad erfarenhet av följande:

- Gymnasial utbildning inom relevant område, eller motsvarande

- 5 års erfarenhet av tidigare administrativt arbetat i beställarorganisation varav 3 år från offentlig eller statlig verksamhet

Det är meriterande om du har 2 års erfarenhet av arbete i bygg och anläggningsbranschen, av att arbeta i projektform eller av olika dokumenthanteringssystem.

Övrigt

-
Start: 16-01-2023

-
Slut: 31-12-2026 med möjlighet till förlängning

-
Placering: Stockholm

-
Omfattning: 100%

Ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Sanna Jurén på 072 897 82 65.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 december 2022
  • Ansök senast: 3 januari 2023

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024