Lekebergs kommun söker enhetschefer

Lekebergs kommun söker enhetschefer

Arbetsbeskrivning

”Välkommen till en arbetsplats där omsorg, respekt och professionellt engagemang utgör grunden för vår verksamhet.

På Socialförvaltningen i Lekeberg är vi dedikerade att sätta människors behov i centrum och skapa en meningsfull vardag för kommunens invånare. Delaktighet och ett respektfullt bemötande präglar vår syn på omsorg och med över 250 engagerade medarbetare strävar vi efter att maximera varje individs resurser och förmågor. Just nu söker vi två passionerade enhetschefer för särskilt boende på Linden. Är det dig vi letar efter?” Mia Engdahl, Tf Socialchef Socialförvaltningen, Lekebergs kommun

Arbetsbeskrivning

Som enhetschef innebär ditt uppdrag att leda, planera och utveckla verksamheten på boendet. Du har det övergripande ansvaret för att säkerställa att arbetet bedrivs i linje med uppdrag och mål, med fokus på hög kvalitet och effektivitet. Den operativa och vardagliga ledningen ligger i dina händer, och du hanterar ansvar för verksamhetens ekonomi, personal och arbetsmiljö.

En viktig del av rollen innefattar även att skapa arbetssätt som kontinuerligt förbättrar verksamheten. Du ser till att främja ett engagerande lagarbete där kreativitet och idéer värderas högt. Dessutom ingår det i enhetschefens roll att, genom samverkan med interna och externa aktörer, skapa optimala förutsättningar för både brukare/patienter och medarbetare.

Du blir en del av en ledningsgrupp och rapporterar direkt till förvaltningschefen. Som medlem i ledningsgruppen förväntas du se helheten och sträva efter det bästa för hela förvaltningen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

- Adekvat högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för
uppdraget, gärna inom aktuellt område.
- God administrativ förmåga.
- God datorvana och är en van IT-användare.
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
- Grundläggande kunskap i ekonomi samt arbetsrätt och arbetsmiljö.
- Tidigare ledar- och/eller chefserfarenhet samt tidigare erfarenhet från arbete inom äldreomsorgen.

Vi letar efter en inspirerande och handlingskraftig ledare som är trygg i sitt ledarskap. För att trivas och lyckas i rollen är det avgörande att du besitter personlig mognad och självsäkerhet. Din drivkraft ligger i att kontinuerligt utveckla verksamheten och säkerställa dess effektivitet. Genom tydlighet och mod är du inte rädd för att fatta beslut och leda verksamheten mot framgång. Din förmåga att skapa meningsfulla relationer vilar på ett genuint intresse för människor och en uppskattning av deras olikheter. Med din strukturerade arbetsstil har du även en god förmåga att organisera, planera och prioritera arbetet effektivt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Information

All administration i denna rekryteringsprocess kommer att hanteras av AxÖ Consulting. Anmäl ditt intresse för tjänsten senast den 28 februari. För mer information kontakta rekryteringskonsult:

Mia Haglund

- Mia.haglund@axoconsulting.se
- 072-396 05 82

Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen.

Om Lekebergs kommun

Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll!
Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan?

Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.

Läs mera om Lekebergs kommun på http://www.lekeberg.se

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Olle Öijen
079-337 33 17
Linda Axäng, rekryteringsansvarig
079-342 54 42

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AxÖ Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2024
  • Ansök senast: 28 februari 2024

Besöksadress

Dammbrovägen 5
None

Postadress

Dammbrovägen 5
Karlskoga, 69180

Liknande jobb


29 april 2024

18 april 2024

16 april 2024