OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lilla Harrie Valskvarn AB är ett modernt företag med en anrik historia. Företaget grundades 1509 Lilla Harrie Valskvarn AB tillhör en av Sveriges ledande mjölproducenter av vete och råg. Företaget förädlar ca 120 000 ton spannmål per år, omsätter ca 350 miljoner kronor och har ca 40 anställda. Lilla Harrie Valskvarn AB är en del i Pågen koncernen och har två kvarnar, en i Kävlinge där också huvudkontoret ligger, och en i Västra Frölunda. Bland de största kunder tillhör flertalet marknadsledande bagerier och livsmedelsindustrier. Lilla Harrie Valskvarn AB strävar alltid efter att vara en tillförlitlig mjölleverantör med höga krav på både leveranssäkerhet, kvalitet och hygien. Lilla Harrie Valskvarns ambition är att
alltid ha närproducerad spannmål med korta transporter från jord till bord.
ARBETSBESKRIVNING
Lilla Harrie Valskvarn söker en serviceinriktad logistikansvarig som har tekniskt kunnande och erfarenhet av
personalansvar.
Tjänsten är en viktig del i verksamheten och är placerad på huvudkontoret i Lilla Harrie.
Dina huvuduppgifter består av:
- Organisera och koordinera transporter med både egna och externa bilar.
- Fortlöpande kommunikation med kunder, leverantörer och produktionsanläggningar.
- Planera arbetsschema och transportflöde för underställd personal.
- Ansvara för Lilla Harrie Valskvarns fordonspark vad gäller löpande service, underhåll och reparationer.
Tjänsten ställer krav på att transporterna uppfyller de ramar som fastställts vad gäller kvantitet, kvalitet,
ekonomi och hygien. Likaså kommer det läggas stor vikt att verksamheten drivs enligt riktlinjer för miljö-,
arbetsmiljökrav.
Vi söker dig som har minst 5 års arbetslivserfarenhet inom transportbranschen. Det är en merit ifall du har goda kunskaper om transportregler. Du har erfarenhet av personalledning, administrativt arbete samt har god datorvana och behärskar Officepaketet. Du har även tekniskt kunnande och kan sätta dig in i fordonsparkens behov.
För att trivas i rollen som logistikansvarig skall du vara självgående, tekniskt kunnig och, serviceinriktad.
Tjänsten är stundtals intensiv och kräver därför både flexibilitet och stresstålighet. Som person är du
strukturerad, noggrann och mån om att leverera kvalité i tid.
Att vara en lagspelare och ha känsla för teamet både internt och externt är en naturlig del i
vardagen.
KVALIFIKATIONER
Erfarenhet från Transportbranschen.
Tekniskt kunnande
B, C, CE körkort
Yrkeskompetensbevis (YKB)
Dokumenterad erfarenhet av arbetsledning
PERSONLIGA EGENSKAPER:
Du ska kunna arbeta både självständigt och i team.
Du ska ha ett stort intresse för fordon och mekanik
Stor vikt läggs på noggrannhet, ansvarsfullhet, samarbetsförmåga, flexibilitet och servicekänsla.
Du ska i stressiga situationer kunna fatta snabba beslut
ARBETSTIDER OCH OMFATTNING Tillsvidareanställning heltid.
Arbetet sker ibland på helger samt alltid under högsäsonger (ex jul, nyår och påsk).
ERSÄTTNING Individuell lönesättning tillämpas.
SÖK TJÄNSTEN För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Helene Sollerhed, Jörgen
Hansson. (växel: 046-23 88 30) Vi arbetar kontinuerligt med urvalet så ansök gärna
omgående dock senast 18 april 2021.