LIMS / LMS Administratör till företag inom läkemedelsindustrin i Stockholm

LIMS / LMS Administratör till företag inom läkemedelsindustrin i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Academic Resource söker en LIMS / LMS Administratör till ett företag inom läkemedelsindustrin i Stockholm.
Du blir en del av den avdelning som har ett övergripande ansvar för kvalitetskontroll och kvalitetssäkring av företagets läkemedel.
De har ett omfattande system för kvalitetssäkring och arbetar tillsammans långsiktigt med kvalitetsfrågor relaterat till allt från den råvara som används till slutlig frisläppning av färdig produkt till patienter.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start i augusti eller enligt överenskommelse.


Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Key User i LIMS Grunddata, med ansvar för att:
• Upprätta och uppdatera LIMS Grunddata enligt godkända underlag
• Delta i CC-möten vid ändringar som berör LIMS Grunddata
• Arkivera inaktuella LIMS-specifikationer i Archive Maker samt arkivera i företagsarkivet
• Uppdatera instruktioner inom ämnesområdet
• Delta i projekt vid behov
• Ha kontaktytor med produktionssupport, releaseavdelning och QC
• Administrativa aktiviteter som beordring av analyser i LIMS, hantering av analysmetoder och arkivering


I tjänsten ingår även kvalitetsförbättring och effektivisering inom gruppens ansvarsområden enligt LEAN.
Arbetstempot är tidvis högt och det är viktigt att du kan planera ditt arbete men ändå vara flexibel för omprioriteringar.


Kvalifikationer:
• Gymnasieutbildning inom naturvetenskap eller tekniskt program
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, som exempelvis arbete inom datasystem samt kännedom av provhantering eller motsvarande
• Mycket god kunskap i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi har många kontakter med laboratorier i andra länder
Det är en klar fördel om du som sökande har erfarenhet av arbete enligt gällande GMP-krav.


Om dig:
Personliga egenskaper som värdesätts är att vara serviceinriktad samt att du har lätt för att skapa kontakter, då de arbetar mot många olika avdelningar inom företaget. Dessutom behövs egenskaper som analytisk förmåga, noggrannhet, förmåga att arbeta självständigt, flexibilitet, stresstålighet och god samarbetsförmåga.


Som konsult hos Academic Resource erbjuds du:
• Förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och föräldralön.
• Ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär en mycket större trygghet, då du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester.
• En engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats!
• Möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag.


Ansökan:
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: OLA0623

Kontaktpersoner på detta företaget

Admin.assistent Hanan Toutoundji
08-545 539 90
Rekryteringsansvarig Fanny Kjellberg
08-545 539 90
Affärsområdeschef Carin Helander
08-545 539 90
Rekryterare Sanna Löfgren
08-545 539 90

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Resource AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juni 2023
  • Ansök senast: 1 juli 2023

Besöksadress

Norrmälarstrand 100
Stockholm

Postadress

Norrmälarstrand 100
STOCKHOLM, 11235

Liknande jobb


3 maj 2024