Logistic Delivery Planner till Karlsborg

Logistic Delivery Planner till Karlsborg

Arbetsbeskrivning

Logistics Delivery Planner
Logistics är en del av Supply Chain inom Billerud och vi utmanar konventionella logistiklösningar för en hållbar framtid. Vår vision är att utforma och driva de mest proaktiva, pålitliga, hållbara och kostnadseffektiva logistiklösningarna i branschen. Vi erbjuder nu en varierande tjänst som ger chans till utveckling. Tycker du att detta låter intressant? Då har vi inom Billerud en möjlighet för dig! Just nu söker vi en Logistics Delivery Planner i Karlsborg.


Om tjänsten
Leveransplanering innebär planering av transporter från lokalt lager och externa terminaler, följa upp leveranser samt proaktivt agera på avvikelser. För olika transportsätt och till utsedda marknader optimerar man leveranserna. I rollen har du bland annat som uppgift att löpande skapa, uppdatera och korrigera leveransplanen.
Arbetet sker med ansvar för att kontinuerligt upprätthålla korrekt data i vårt ERP-system. Inom teamet för leveransplanering utförs också kontroll av fraktfakturor och tullhantering. Rollen är till stor del operativ och innebär att vara kontaktperson för leveransrelaterade frågor, för både interna och externa samarbetsparter.
Anställningsformen är tills vidare och placeringsort är Karlsborg, cirka 1 mil utanför Kalix. Som Logistics Delivery Planner ingår du i team om fyra kollegor i Karlsborg. Befattningen rapporterar till lokalt placerad Senior Manager Strategic Logistics.
Vi erbjuder dig:
• Att arbeta och utvecklas i ett kompetent team där man har en gemensam vilja att lösa leveranser till våra kunder på bästa sätt.
• Ett brett och internationellt nätverk, både internt och med externa leverantörer.
• En möjlighet att bidra till en mer hållbar framtid - läs mer här (Hållbarhet - Billerud (billerud.se)

Kvalifikationer
För att lyckas i tjänsten ser vi att du har:
• Godkänd gymnasieutbildning. En eftergymnasial utbildning, en examen inom logistik, industriell ekonomi eller inom Supply Chain är meriterande.
• Förmåga att flytande kunna kommunicera på svenska och engelska, i både tal och skrift.
• En god datorvana och systemförståelse.
• Besitter eller snabbt kan skapa en förståelse för logistikprocesser.

Övrigt som är meriterande är om du:
• Har Erfarenhet av att arbeta i ERP-system.
• Har kunskap inom Supply Chain Management.
• Har tidigare erfarenhet från logistikrelaterade arbetsuppgifter. Även tidigare erfarenhet från pappers- och massaindustrin, eller liknande processindustri är meriterande.

Personliga egenskaper
Som person är du analytiskt lagd vilket innebär att du arbetar strukturerat och noggrant för att nå bästa resultat. Du utvecklar effektiva, förnuftiga och genomförbara lösningar på problem och har en förmåga att se till helheten när du tar hänsyn till övergripande aspekter i prioriteringar.
Då tjänsten innebär både interna och externa kontakter så är det av vikt att du kommunicerar tydligt och enkelt, både muntligt och skriftligt.
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Peter Löfgren. Senior Manager Strategic Logistics, på telefonnummer 070-239 52 32 eller epost peter.lofgren@billerud.com
Till denna roll kommer vi att hantera ansökningar löpande vilket kan innebära att rekryteringen avslutas innan ansökningstiden löpt ut. Sista dag för ansökan 2024-03-24

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Billerud Sweden AB Skärblacka
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 februari 2024
  • Ansök senast: 24 mars 2024

Postadress

Bergslagsvägen 45
Skärblacka, 61730

Liknande jobb


13 oktober 2023

Distributionskoordinator

Distributionskoordinator

5 oktober 2023