logistikkoordinator till global kund i Jönköping

logistikkoordinator till global kund i Jönköping

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
En stort logistikföretag ska nu etablera sig i Jönköping och söker en duktig logistikkoordinator som jobbar tätt ihop med operations manager. Här får du vara med från början på ett stort internationellt bolag. Uppdraget är långsiktigt och goda möjligheter att gå över till kund finns för rätt person. 

Vår kund erbjuder ett gediget utbud av logistiklösningar till ett antal branschsektorer, med stöd från både lokal expertis och företagets globala logistiknätverk.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Du kommer att arbeta nära tillsammans med Operations Manager för att säkerställa snabba och korrekta leveranser och leverera hög kundservice. Genom din erfarenhet och kunskap om lagerverksamhet kommer ditt stöd att bidra till att siten blir framgångsrik.
 
Ansvarsområden:
 
inbound administration inklusive daglig planering, orderkontroll, rergistrering, lagerhantering och övervakning av inkommande lastbilar
outbound administration inklusive transportplanering och bokning, dokumenthantering, orderjusteringar och fakturering
Tullhantering (både in- och utgående)
Svara på och lösa alla kundfrågor i tid
Löpande Informera kunder om utvecklingen av vår tjänst genom att leverera den högsta nivån av kundnöjdhet
Daglig / veckovis rapportering av volymer och KPI:er
Hitta grundorsaker i verksamheten för att förbättra processer
Nära samarbete med andra avdelningar inom företaget


Arbetstider
Start: så snart som möjligt 
Omfattning: Heltid med goda möjligheter till anställning hos kund efter inhyrningsperiod.

Kvalifikationer
 Här behöver du: 


erfarenhet av att arbeta i en lagermiljö med en gedigen förståelse för den dagliga verksamheten, fördelaktigt om du själv arbetat på lager tidigare.
 erfarenhet av lastplanering
erfarenhet av tullhantering
erfarenhet från en kundtjänst eller liknande position krävs då rollen innefattar mycket kundkontakt. 
kunskaper i MC office, och avancerad kunskaper i excel. 
mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift 

Som person bör du vara kommunikativ och problemlösare. Eftersom rollen innefattar både mycket kundkontakt och intern kontakt så behöver du också vara en duktig relationsbyggare. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2021-06-06, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: johanna.nygren@randstad.se 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 maj 2021
  • Ansök senast: 6 juni 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Logistikadministratör

Logistikadministratör

16 april 2024

13 mars 2024